Välkommen in för bok- eller restips!



onsdag 2 mars 2011

En plats på landet

Byn Castle Comb, the Cotswolds, Storbritannien
Ett äkta "escape to the country" Bilderna är lånade från nätet, fotograferna okända
Hej vänner! Hoppas veckan börjat bra! Här i södern är plusgrader numera verklighet sedan några dagar tillbaka. Hurra!!!
Denna vecka kör jag "lantlivstema" på bloggen. Förstås med internationell touch på det hela!!
Vilket land är det eleganta lantlivets företrädare nummer ett?
England förstås!
Jag tänker får, scones, tea, oljerockar, Landrovers, labradorer och halmtakshus i små byar med minst en pub, en kyrka och en lanthandel.
Nu var det några år sedan sist men som barn bilade vi ofta runt på den engelska landsbygden.
Härligt!
För en återblick utan att behöva lämna soffan hemma kan jag rekommendera
teveserien
"Escape to the Country".
Den sänds på www.tv8play.se och heter då "En plats på landet".
I programmet får man följa brittiska storstadsfamiljer, ofta Londonbaserade, som drömmer om ett nytt liv på den engelska landsbygden. Tjusiga hus vill jag lova att man får se!

So have a cup of tea tonight and escape to the country!!!
Hälsar
Anna

5 kommentarer:

  1. Hej och tack för kommentaren hos mig!
    Erat hus såg inte heller så dumt ut ;)
    Skåne är vackert!

    Välkommen åter

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det bor nog en liten engelsk blåhårig tant någonstans i mig, jag älskar England och allt som hör landet till. En av många positiva saker med att bo i NZ var faktiskt alla engelska TV-kanaler vi hade, gissa om jag njöt! :)
    Hoppas att din vecka har varit bra. Vi har haft ett toppenfint sportlov och jag insåg först idag att det har gått en hel vecka sedan jag sist bloggade. TIden går fort när man har roligt!
    Hoppas att ni får en fin helg med massor av sol, plusgrader och mys!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Kul att du tittade in!
    Kram Anna

    Hej Elin!
    Underbar beskrivning- en liten blåhårig tant!!!
    Helgen börjat bra här med 4, 5 grader plus och sol. Det DOFTAR vår ute!!!! Hurra!!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jätte fina bilder du bjuder på. Trevlig blogg du har.

    Ha en fin dag!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  5. Det var ett bra tips! Det ska jag banne mig se på för att få drömma mig bort lite. =o)
    Kram Tine

    SvaraRadera