Välkommen in för bok- eller restips!



torsdag 6 januari 2011

Växthus inspiration!

Fina boken "Växthus -drömmar av glas"
Vackert foto från Löddeköpinge Plantskola
Grönskande inspiration i växthuset
Stämningsfull miljö!
Samtliga foton ur boken "Växthus -Drömmar av glas"
Morgon hemma på Bokcaféet i byn Hej vänner på bloggen!
Idag skulle vi ha farit över bron för shopping och smarrig lunch i mysiga, fina Köpenhamn. Men ett snöoväder kom ivägen..... Denna vinter, den börjar bli en repris på förra året men i ngt häftigare version! Köpenhamn står kvar dock.

Idag har jag istället drömt om vårt kommande växthus som maken snickrar på när han hinner. Fin inspiration får man i underbara boken "Växthus- drömmar av glas" författad av Tina Hellberg, Stellan Herner & Malin Löfstrand. I boken får man följa med till en rad anrika och finurliga växthus runt om i Sverige. Vackra foton och trevlig text.
Ha en härlig dag!
önskar
Anna

4 kommentarer:

  1. Jag drömmer också , det ligger ett gammalt växthus i vårat garage som väntar att komma upp, kanske i år...

    Kram helena.

    SvaraRadera
  2. Här kommer tips på det vi drack igår, Zandbliet druvan shiraz, och Landskroon druvan cabernet sauvignon. Mycket goda till den starka maten vi drack. Jag gillar viner från Sydafrika och den nya världen.

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar bok! Den ska jag absolut titta efter. Jag har ett växthus, men drömmer om ett "riktigt" Du vet ett sånt vitmålat i trä och med glasrutor. Men just nu får det jag har duga. Jag längtar till våren så att man kan sätta igång med pysslet där.
    Ha det gott! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Håller med dig , boken är underbar ! Tråkigt med resan , hoppas ni snart får möjlighet till ett nytt försök.

    Kram i snön ! Betty

    SvaraRadera