Välkommen in för bok- eller restips!



torsdag 13 januari 2011

Ett litet boktips på torsdagskvällen!

Döttrarnas rike av yang Erche Namu & medförfattare Christine Mathieu

Hej vänner på bloggen!
Ikväll kommer ett litet boktips! Har ni inte läst den så kanske det kan vara ngt?! Jag hade förstås helst önskat tipsa om en ny bok men då jag kört fast i den bok jag läser för stunden väljer jag att damma av en tidigare bok för att inte dröja alltför länge med ett boktips bland alla resinlägg!

Om författarinnan:
Yang Erche Manu föddes 1966 i en liten by i norra delarna av Yunnan provinsen i Kina. Vid 13- års ålder lämnade hon sin hemby och tilldelades ett stipendium till Shanghais musikkonservatorium. En sångkarriär följde på det och under en fotografering för National Geographic Magazine förälskar hon sig i fotografen och flyttar med honom till San Francisco, USA. På grund av stress förlorar Yang Erche Manu senare hörseln på sitt ena öra och lägger därmed sångkarriären på hyllan. Hon börjar skriva böcker istället och medverkar även i några filmer. Honär numera gift med en norsk ambassad anställd.
Kort om boken:
Fängslande bok om en kvinnas levnadsöde som utspelar sig i ett avlägset hörn av Kina. I boken får man följa flickan Yang Erche Namu och hennes ofattbara, smått historiska uppväxt och levnadsberättelse. En intressant och spännande bok värd att läsas. 4 teakoppar
Jag tittade nyss ut genom fönstret och snön bara vräker ner. Milda makter!
God natt!
önskar
Anna

1 kommentar:

  1. God kväll i stugan! Här sitter man uppe mitt i natten. Jag har målat i kväll så ryggen värker. Jag skulle nog behöva en god bok och en påse praliner nu. Då skulle jag nog hålla mig stilla en stund. Tack för dina fina tips.
    Jaså, snöar det hos er! Här är det bara gnistrande kallt inatt. Men vi får nog mera vi oxå snart. Ha en fin fredag! Kram Åsa.

    SvaraRadera