Välkommen in för bok- eller restips!



torsdag 20 augusti 2015

Gotlandsfrossa












Samtliga foton: Bokcaféet i byn  
Hej vänner!
Hoppas ni har en fin vecka!
Här har äldsta sonen börjat skolan och vår minsting dagis igen.
Nya rutiner med skolbuss, skolväska, barn som ska hämtas på två olika platser.
 Allt mkt spännande! Starkaste intrycket är sonens glädje över att börja skolan och det fantastiska bemötande han fått av såväl skol- som fritidspersonal.
Omtanke och omsorg i sin finaste form.

Ibland sluter jag ögonen och så är jag vips tillbaka hos min syster med familj på Gotland igen.
så många fina minnen att plocka fram i vinter. Denna ö med sin specifika charm och skönhet.
En eftermiddag kör vi ner till Sudret, vi färdas på vita vägar mellan skog och hav. 
Vi vevar ner fönstren, skruvar upp musiken och sjunger ikapp medan vi anländer sudret i skön augustivärme.
Så minns jag barnens alla bad och strandlekarna med kusinerna.
Pyjamas- och mjukisdjursdisco ute på gräsmattan innan sovdags, frukostar på altanen med utsikt över havet, morgonpromenader med syster, finaste syskonbarnen, vällagade middagar och teastund innan sovdags.
Tack kära syster för fina dagar tillsammans!

Jag önskar er alla en fin fredag imorgon och helg!
Kram Anna

1 kommentar:

  1. Så härligt att ta med sig detta nu in i höstigare tider...Gotland är underbart och du bjuder på såååå vackra bilder att man vill direkt boka en resa dit!
    Ha nu en skön helg...(det är fint där du bor också!)
    Kram Titti

    SvaraRadera