Välkommen in för bok- eller restips!



söndag 17 augusti 2014

Att vara omgärdad av goda vänner

Samtliga foton: Bokcaféet i byn

Hej vänner!
Hoppas ni haft en skön helg!
I Skåne börjar det känns  allt mer höstlikt.
Efter en närmast osannolikt varm och solig sommar möter vi regn och svalare temperaturer med ro.

Igår morse vaknade barnen tidigt. Efter ett tag såg jag att ljuset ute i trädgården var optimalt för fotografering och smög ut i morgonrock med min kamera. Målet var att fotografera solrosorna som likt solar lyser upp vår trädgård.
Först fotograferade jag dem på håll, sedan blev jag nyfiken på närbilder underifrån (de är minst 2 meter höga!) och klev in bland blommorna.
Plötsligt kändes det som att jag var omgärdad av vänner, riktigt goda vänner. Solrosor lockar fram glädje ur mig. Att vistas i ett hav av dem, ett minihav men ändock, ren och skär lycka.
 
Idag har det öst ner hela dagen. Men vad gör det när  man får gå på kaninkalas med man och barn. Goda vänner har skaffat de sötaste av kaniner och så serverades de läckraste av bakverk. Barn och vuxna i ett glatt huller om buller. Ännu en gång en känsla av att vara omgärdad av goda vänner.
Tacksamhet- en känsla att vara ödmjuk inför. Och tacksam för.
Med dessa ord önskar jag dela med mig av en bunt foton på våra solrosor.

Önskar er alla en fin kommande vecka!
Kram Anna

5 kommentarer:

  1. Vilka underbara solrosbilder!!!!
    Hälsningar Karin

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra vänner! Ja visst blir man glad av dessa solgula blommor...verkligen fina bilder och du lyckades fånga det vackra ljuset...
    Ja nog har det blivit höstigt, det gick fort. Blåst och regn...men jag gillar det!
    Ha en finfin vecka...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Helt fantastiska bilder på en mycket tjusig blomma !

    SvaraRadera
  4. Hej Anna!

    Jag förstår precis vad du menar med att vara omgärdad av vänner bland solrosor. :) Och vilka vänner sedan Anna. Fantastiskt fina bilder av era vackra solrosor. Jag tokgillar den första bilden med solrosor vid staketet och ert vackra växthus i bakgrunden. Otroligt vackert!

    Så mysigt det låter med kaninkalas. Livet är gott Anna.♥

    Ja, hu vad det har regnat och åskat den senaste veckan. Oavbrutet här i norr och med ens har vi fått plocka fram filtar, strumpor, stearinljus och varm choklad. Höstkänsla redan i augusti känns lite väl tidigt. Så jag hoppas på vackra sensommardagar när detta regnet väl ger med sig. Jag känner mg inte helt färdig med sommaren ännu. ;)

    Ta hand om dig vännen och ha en fortsatt fin vecka.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack allihopa för era fina kommentarer! De glädjer mig mkt!
    Kram Anna

    SvaraRadera