Välkommen in för bok- eller restips!



tisdag 7 juni 2011

Vackra hus till salu

Fint hus nära Olov Viktor café vid Ingelstorps ängar, Österlen Spännande hus i Brantevik Stråtak i kyrkbyn Gladsax Skånelänga vid Brösarps backar Samtliga bilder från http://www.uppvik.nu/ Hej! Hoppas ni haft en skön helg och att veckan börjat bra. Vi har njutit av det helt fantastiska vädret. Pionerna tokblommor, måtte de inte blomma över alltför snabbt. De är så vackra och doftar så gott! Jag har en favorit hus-till-salu-sida dit jag brukar kika in för inspiration och dagdrömmeri. Mäklarbyrån heter Uppvik och döttrar och har sitt kontor i Kivik på Österlen. För en rad vackra hem att drömma om, se http://www.uppvik.nu/ och klicka in på "husen". Önskar er alla en härlig vecka! -Anna

3 kommentarer:

  1. Wow o åter wow!!!
    Vet inte varför men Ôsterlen lockar...platt med öppet landskap!
    Mannen är fiskare o uppväxt bland fjäll. Därmed blir det svårt o placera honom inne i en skog som i min hemstad, OM vi skulle flytta. Oxå vädret i södra Sverige lockar...ska visa honom denna sida i em, Tack!!
    Jobb: vad jobbar men med därnere då?? Fiskare blir ju aningens svårt...tyvärr, men eget, kanske det vore nåt?!
    Iaf, jag vill ditåt!

    Ha en fin dag, klem anna

    SvaraRadera
  2. Jättefina hus! Hade jag haft några miljoner så kanske jag hade investerat lite.
    Huset i din header förresten, är det erat hus? Det är rå stiligt!
    Vill takca för alla dina fina kommentarer på min blogg oxå. Tack!

    SvaraRadera
  3. Hej Anna och Tine!
    Tack för era fina kommentarer! De glädjer mig mkt!
    Anna, det finns en ganska stor arbetsmarknad här nere. I och med närheten till Danmark expanderas Öresund regionen ständigt. På Österlen är det många som livnär sig på turism, dock är säsongen ganska kort, påsken till september, fast undantag finns för vissa väletablerade ställen.
    Vissa delar är platta härnere andra är väldigt kuperade, som tex fina Brösarps backar.

    Tine, huspriserna är ganska maxade på Österlen, västra kusten samt Lund och Malmö. Men bor man lite lantligt på annat håll, tex söderslätt så är prisnivån helt annorlunda.
    Ja, det är vårt hus i headern. Föll handlöst för det på hemnet och efter en resa på 65 mil i sydlig riktning var det snart vårt!!

    Önskar er båda en fortsatt härlig vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera