Välkommen in för bok- eller restips!



söndag 22 september 2013

Lördag på stranden







Samtliga foton: Bokcaféet i byn

Hej vänner!
Hoppas ni haft en skön helg!
Strålande solsken och varmt hos oss i lördags morse. Vår vovve och jag tog en paus från familjelivet och for ner till havet en timme och promenerade i strandkanten. Som han badade och njöt av lite egen tid med matte! Jag njöt också av egen tid för tanke och reflektion, att hinna tänka klart en tanke utan att ngn liten pockar på uppmärksamhet.
Inget går upp mot en promenad längs stranden då och då. Mysigt sedan att återförenas med familjen för resterande lördag.
Middag hos goda grannar och sedan en fixardag hemma idag.
Helg är bäst!!!

Önskar er alla en strålande måndag imorgon!
Kram Anna

7 kommentarer:

  1. God morgon på dig med!
    Vilka underbara bilder du bjuder på! Det är verkligen guld värt det där att få en stund för sig själv när man annars för det mesta är omgiven av sina små. Då hinner man ladda batterierna och bli en en bra mamma igen. Och att få gå omkring vid havet vid denna tiden måste vara som rena meditationen tänker jag.

    Strax ska jag åka in till stan för att handla. Kylskåpet ekar tomt.
    Önskar dig en fin dag.
    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder Anna. Visst är det härligt med en liten "tyst" stund för sig själv när ingen pockar på ens uppmärksamhet. Havet vore ju helt idealiskt att kunna använda sig av men ibland får man ta vad som erbjuds. Själv åkte jag ock handlade igår eftermiddag efter att ha spenderat en massa timmar denna helg med barnen på danstävlingar. Det var kul men man blir trött i huvudet när man ska ha koll på alla detaljer (smink, skor, tiaror och annat ovesäntligt) :-) Så jag for till mataffären själv och gjorde veckohandlingen i går söndag. Annars hade jag gjort den idag måndag i släptåg med båda tjejerna som har skollov, ingen höjdare vill jag lova. Så det blev en "win win situation" för alla.
    Men att promenera vid havet ja det tar nog priset iallafall.
    Många kramar till dig vännen. Ha en fin vecka.
    Anette

    SvaraRadera
  3. Ser att ni har det ljuvligt hemma i Sverige också. Härliga bilder! Tack för du delar. kram

    SvaraRadera
  4. Hej Anna!

    Underbara bilder du bjuder på vännen och vilken lycka det är med närheten till havet och stranden. Så gott ni hade det där ni två. En stund tillsammans som jag är övertygad om att ni båda njöt lika mycket av. Och vilken fantastisk start på hösten vi har fått. Nu syns skillnaden på trädens lövverk från dag till dag. I morgon ska hängmattorna plockas in här, trädgården ska höststädas och frukt skördas. Jag tycker om hösten och lugnet som följer med densamma. Ja, nu vill jag bara ge mig hän åt hösten och omfamna den.

    Ta hand om varandra kära vän och ha en fortsatt fin vecka!♥

    Kram Lotta

    Ps. Tack Anna för alla rara ord, din oändliga uppmuntran och vänskap. Betyder så mycket.♥

    SvaraRadera
  5. Helg är bäst och dina bilder fyller mig med lycka och värme. Jag kan inte annat än hålla med att en promenad på stranden är alldeles underbart. Och alldeles extra extra underbar med en fyrbent familjemedlem också. Ljuvliga, ljuvliga bilder!

    Stor varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder Anna! Härligt med havet även såhär på höstkanten. Vi var en sväng vid Knäbäckshusen i lördags och jag kan inte se mig mätt på den härliga kustremsan, som känns smått exotisk därute. Vet inte vad det är som gör det så speciellt, kan inte beskriva det. Ljuset var också alldeles fantastiskt!

    Att gå på tur med sin fyrbente vän, det saknar jag. Så mysigt det ser ut, vad skönt ni måste ha haft det.

    Ha en fin vecka!
    Kramar
    Suz

    SvaraRadera
  7. Hej,
    Tack för en vacker och inspirerande blogg!
    Har nu så smått börjat planera för en liten tripp för allra första gången till Mallorca. Kom då att tänka på dig och din blogg. Har du ngt trevligt och mysigt boende på västkusten. Vi tänker stanna en vecka och tar gärna emot tips om saker man bör se!
    Med vänlig hälsning, P

    SvaraRadera