Välkommen in för bok- eller restips!



söndag 21 februari 2016

Snödroppsfrossa








Samtliga foton: Bokcaféet i byn
Hej vänner!
Hälsning från Skåne och en helg fylld av familjeliv, vårkänslor och snödroppar.
Det känns lika fantastiskt varje år när de näpna, vackra snödropparna dyker upp och öppnar sina vackra klockor. De är startskottet på våren. De och de allt ljusare kvällarna.
Dessa snödroppsfoton är tagna 2014, 2015 och den översta i år.

 Sköt om er och jag önskar er en fin kommande vecka! 
Kram Anna 

4 kommentarer:

  1. Snödroppsfrossa, vilket härligt ord! Ja snart stundar en underbar tid...
    Härliga bilder du bjuder på!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Snödroppar, så underbart! Jag har hört att de ska ha börjat vakna till liv här uppe också men har inte sett några själv.
    Jag har hållit lite koll på dina inlägg sedan vi kom hem från NZ men har tror inte att jag har kommenterat något, fy på mig. Ni ser ut att ha haft det jättehärligt på Kanarieöarna i alla fall. Jag njuter lite extra av alla bilder som andas sommar och sol eftersom jag just nu är evinnerligt trött på vinter och kyla. Jag roar mig som vanligt med att planera framtida resor och flyttar, vi får se hur mycket av det som verkligen blir av!
    Nu ska jag göra mig i ordning för att hämta mannen på Arlanda, han är ute och reser var och varannan vecka genom jobbet. Denna gång var det Milano, jag hade gärna följt med om resan legat lite längre fram i vår när det är varmare.
    Ha det gott så länge! Förresten, fick du mitt mail?
    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. Jag njuter av din snödroppsfrossa kära Anna.♥ Underbara bilder med så mycket vårkänsla i sig. Och även om snödropparna tittar upp medan det fortfarande är vinter så är de en sådan härlig påminnelse om att våren väntar runt hörnet tillsammans med ljuset, den värmande vårsolen och fågelkvitter. Och nu är allt det där härliga här Anna. Ljuvligt är det och jag njuter så. Jag tycker om månaden mars. :)

    Ta hand om dig vännen och krama om familjen.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera