Välkommen in för bok- eller restips!



tisdag 30 juni 2015

Rostider

Gertrude Jekyll intill växthuset

Vackra urnor på Flora Linnea

Vackra Fredriksdal



Samtliga foton: Bokcaféet i byn
Hej vänner!
Hur har ni det i sommarvärmen?
Vilket ljuvligt väder vi fått.
Här hemma är kvällarna långa och vi är ute i trädgården mesta tiden.

Då och då stannar jag till och tar jag in naturens färger och ljus och förundras över vårt skiftande klimat, 
hur närmast ofattbart frodigt och vackert det är så här års.
Detta är rosornas tid, vår innergård badar i rosor i alla dess färger,
pergolan med vita klätterrosor har börjat slå ut och favoriten, Gertrude Jekyll fullkomligt svämmar över av rosa skönheter med den ljuvligaste av dofter.
Sommar, bättre blir det inte!

Njut veckan!
Kram Anna

1 kommentar:

  1. Underbara bilder Anna! Rent magiska. Speciellt den sista bilden tar andan ur mig fullständigt. Sååå vacker! Det är sannerligen en ljuvlig tid nu. Sommarvärme och kvällarna är underbara. Och jag njuter av att bara sitta still och njuta av fåglarnas kvitter och bäcken som porlar. Lycka. Tyvärr har vår trädgård fått klara sig utan kärlek och omsorg denna säsong. Det har inte funnits någon kraft men jag har förlikat mig med att denna sommar inte är som alla andra och att det är helt ok. Och när alt det här är över så ska trädgården åter få kärlek. Men i år får den ta hand om mig istället. :)

    Ta hand om dig kära vän och njut av alla sköna stunder i er vackra trädgård.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera