Välkommen in för bok- eller restips!



fredag 16 maj 2014

Nu grönskar det....!









Samtliga foton: Bokcaféet i byn

Hej vänner! 
Maj men redan sommarkänsla. Närmast ofattbart men alldeles underbart!!
19 grader och sol hos oss nere i södern idag.
I såväl trädgård, växthus som grönsaksland bokstavligen exploderar det.
Så vackert! 
Till äldsta sonens förtjusning har vi hängt upp hängmattan idag. Lillebror tittade på med stora ögon och en stund av lycka när de de låg bredvid varandra och gungade med blickarna fästa på bokträdets mäktiga krona.

Önskar er alla en riktigt skön helg!
Kram Anna

5 kommentarer:

  1. Hej Anna!
    Nu var det länge sedan igen. Min tid räcker inte till just nu till allt jag vill göra. Känns det igen? :-) Jag lyckas få till något litet blogginlägg här och där men jag hinner inte riktigt med att sätta mig ner och kika in till er andra. VAd gör jag då? Jo läser och förkovrar mig och funderar mycket på min svenska undervisning och vad och hur man ska få det att funka bäst. Kul och inspirerande är det då jag hittat en massa on-line samt även föreläsningar via UR som jag tittat på härhemma. Sedan kan man bara lägga till allt det vardagliga och så räckte inte dygnets alla timmar till.
    Vilka ljuvliga bilder du visar i de senaste inläggen. Speciellt gillar jag färgerna i det något äldre med barnen och rapsfälten runtikring. De bilderna riktigt "poppar ut" ur datorn, underbara färger. Tycker bilderna ändrats ...har det med din fotokurs att göra?
    Så mysigt att ta fram hängmattan och att båda barnen kan gosa där. Här är hängmattan "min" men jag har aldrig tid eller ro att ligga i den så barnen tar över och så är lugnet borta för inte kan de ligga stilla utan att tjafsa.
    Här har vi också fått osedvanligt varmt sommarväder fast det är så sent på höstsäsongen. Över +20 grader och sol. Jag som plockat bort alla sommarskor och börjat gilla att gå i stövlar och kängor igen. Höll på att svettas ihjäl idag när jag tog fel kläder i morse och var borta hela dagen. I morgon letar jag fram mina somarskor igen!!
    Ha en fortsatt fin helg. Här har vi födelsedagshelg. Min yngsta blir 6 år idag.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder som vanligt! Ja nu njuter vi av denna vackra tid.
    Vet inte om jag tipsat om bloggen Bondjäntan men har du inte läst om hennes hönshus som hon kallar Glädjehuset så måste du göra det. Vi har faktiskt påbörjat ett likadant projekt, tror det blir jättebra. Kan nog vara något för er också....
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. vilken underbar blogg jag hittat hos dig!! nu måste jag djupdyka i ditt arkiv! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen till bloggen Frida! Så kul med en ny läsare!
      Hälsar Anna

      Radera
  4. Ljuvliga bilder! Visst är det underbart med allt som grönskar och poppar upp. Vad skönt med hängmatta, att bara ligga och filosofera. Igår låg jag på an filt i trädgården och bara andades och lyssnade på fågelkvittret. Finns det något mer rogivande!?!

    Kram Linda

    SvaraRadera