Välkommen in för bok- eller restips!



torsdag 27 december 2012

God fortsättning!!!

Ingen snö kvar på innergården men jullyktan står kvar!

Jul i vårt hus några dagar till

Nya trappan
Samtliga foton: Bokcaféet i byn

Hej vänner!
Hoppas ni haft en fin torsdag!
Jag har jobbat idag, lite segt var det allt att lämna familjen imorse och åka iväg. Men trevligt att få träffa sina kollegor igen. Dessutom, en dag kvar sedan helg följt av semester!!!
 
Nere i södern har det mesta av snön regnat bort nu. Innergården ligger alldeles bar. Intill husväggen, i söderläge, på baksidan har krokusar börjat komma upp så smått ur marken. Härligt!
 
Jag sträckläste Karin Alvetegens "En sannolik historia" igår och hade tänkt recensera den ikväll men en son som det tog lång tid för att somna (mamma, när går flygplanet etc) samt en bil som behövde till verkstan efter jobbet idag (den knakade vid svängar..) gjorde att timmarna inte riktigt räckte till. Så vi spar det till nästa blogginlägg.
 
Hur är det hemma hos er, njuter ni fortfarande av julgran och julpynt eller börjar ni tröttna på det? Här hemma njuter jag några dagar till av tindrande julgran, adventsljusstakar, juldukar etc.
 
Önskar er alla en fin fredag imorgon och en skön helg!
Kram Anna

4 kommentarer:

  1. God fortsättning kära Anna!

    Här är det grönt även om några snöflingor gästspelat under julen, trevligt. Vi njuter också av tindrande gran och ljus, men lite mer vitt, grönt och silver har fått komma fram.

    Imorgon är det jag som får gå upp tidigare men sedan är det fyra dagar ledigt igen. My cup of tea ;)

    Njut av ert vackra hem, nya trappan och en skön helg!

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Här njuts det i fulla drag och vi kör på med det till och med den andre januari, sedan är det dags för ett par dagars jobb igen. Men det blir ju en smygstart innan rutinerna börjar den 7:e:) Vår gran går i vitt, blått och silver och får stanna kvar ett tag - det blev ju en kungsgran i år, trots att jag egentligen tycker de är för dyra! Men till Knut åker den ut ...

    Hoppas ni får en underbar semester!

    God fortsättning och många kramar!
    Suz

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag uppskattade den boken! Så fint och tänkvärt språk, kommer ihåg att jag önskade jag strukit under vissa meningar...

    God fortsättning till dig också! Snart är det nytt år... ;) Kram

    SvaraRadera
  4. God fortsattning och gott slut Anna!
    Vad kul att du gilla inlagget om min tripp som gick "forbi" Wilsons Prom ;-) Men visst ar det fina omgivningar dar. Sjalvklart ska du komma sa fort du kan och halsa pa :-) nar du har vagarna forbi "fniss". Visst ar det sadar med ungar nar man sak nagonstanns, alla dessa fragor som gor att de inte somnar eller sover sa bra som annars och da ar det ju aftast sa att man behover det som mest.
    Trevlig semester.
    Kram Anette

    SvaraRadera