Välkommen in för bok- eller restips!



torsdag 26 april 2012

Annorlunda boende på Kanarieöarna

Boende i stil på Gran Canaria
Casa Rural el Junquillo

Vilsamt sovrum med vackra fönsterluckor
Casa Hoya del Prada

Kanariskt lantkök på Casa Hoya del Prada

Pampigt sovrum på Casa Rural los Lavas

Prukande miljö på "la finca"- gården
Casa Rural el Junquillo
Samtliga foton från: http://www.grancanaria.com, klicka in på lanthus

Buenos días amigas!
En morgonhälsning från Skåne!
Hoppas er torsdag börjat bra.
Här vaknade lilleman tidigt så vi har fått en lugn, skön morgon innan jobb och dagis.

Idag får ni följa med till en mer okänd del av
Gran Canaria.
Vid lite research kring boende på ön upptäckte jag vilka fantastiska
skatter det finns att hyra för den som önskar sig en semester fjärran från barerna,
neonskyltarna och trängseln i Playa Inglés etc.
Visar några exempel på charmiga, lantliga boenden som finns att hyra i någon av de många gröna dalar som präglar ön.
Kanske inte lika solsäkert som ute vid kusten men kanske värt det ändå?
Eller så kombinerar man det med några dagar vid kusten.

Önskar er alla en strålande torsdag!
Kram Anna


9 kommentarer:

  1. Första bilden fick mig genast att tänka på en "hacienda" i Mexico eller så, ända tills jag läste. Tycker det ser helt fanstastiskt ut. Man kan ju alltid ta bilen till "stan" & plajan om man nu vill. Eller varför inte som du säger, dela upp det. Vad finns runt ikring detta ställe att göra och se?
    TAck för fina ord om mina sybedrifter. Har en nyupptäckt passion för just fjärilar. Du påminnde mig om att det snart är just Valborg och första maj. De där "mindre " helgerna glömmer man helt bort när man flyttat från Sverige och bott borta i många år. Speciellt som de inte har någon anknytning till där jag bor.
    Ha en skön dag!
    Kram Anette
    PS Kul att du vill följa mig också!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt!
    Och så där fint rustikt, det gillar jag. =o)

    Du, TUSEN TACK för boken...igen. =o)
    Tror jag redan sagt det, men minns inte.
    Ännu inte hunnit börja läsa, men den ligger breid sängen, redo att öppnas och utforskas. =o)

    Ledsen att jag inte hunnit kommentera inne hos dig på länge. Blir lite tid till bloggar nuförtiden. =o/

    kram

    SvaraRadera
  3. Hej tjejer!
    En kommentar från Australien och en från NZ! Vilken jackpot i glädje för mig!!

    Anette, visst är det fina boenden! Jag har inte undersökt så mkt var exakt de ligger! Men har förstått att det finns en del vackra vandringsstigar runt ön. En hacienda i Mexico låter inte fel det heller!!

    Tine, ja visst är det fint med det genuina. Mindre plast och mer reallife Gran Canaria helt enkelt!!
    Hoppas du ska gilla boken och angående kommentarer, man gör dem när man hinner, de får aldrig bli press eller stress. Jag glädjs de gånger du har tid att kika förbi!

    Kram till er båda!
    Anna

    SvaraRadera
  4. Åh! Love it! Jag är så svag för det lantliga, genuina och byter gärna några dagar vid kusten för ett sånt här boende. Så vackert! Vi började vår semester nu "på landet" i en slumrig surfarhåla långt från vad Waikiki och Honolulu och fick en chock när vi kom till Waikiki, vi gillade det inte alls först :-) Och återvände till lugnet för en utflykt.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Christina,
    Can´t wait innan jag får se foton från er resa! Det där surfarstället på vischan lät mysigt!
    Ha en toppen dag i Kalifornien!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Det såg jättemysigt ut tycker jag! Hoppas du haft en bra torsdag och ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Kul med ett nytt ansikte här!
    Önskar dig också en toppen skön torsdag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Du hittar så bra ställen, överallt. Du har rätt känsla och jag blir helt tagen. Jag har inte tid med det här, måste ut och resa igen ;)

    Tack för att du delar med dig och inspirerar!

    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Ja ja jaaaa.....jag har lust att boka rum på en gång ;o)
    Hur hittar du alla dessa drömställen?
    Jag mailade dig i onsdags, har du fått det? :o)

    Helg igen, solen strålar och tempen visar 14 grader. Gott!!! Har köpt en massa kryddor och lite fröer som jag tänkt pyssla med i trädgårdslandet idag. Känns som att det är hög tid att så, läser att många har gjort det redan.
    Men jag ville ha målat mina pallkragar först i nån lindblomsgrön färg. Får se hur jag gör!

    Ha en nu en riktigt mysig helg med familjen och ät världens godaste pizza för mig med ;o)

    Kram vännen
    Ulrika

    SvaraRadera