Välkommen in för bok- eller restips!



torsdag 8 december 2011

Att tänka tillbaka på skönt öliv


Junikväll på Gotland

Betande får med havsutsikt!

Visbys ringmur

Prunkande rosor i Visbys botaniska trädgård

Mera blomsterprakt i botaniska

Vackra rosor med utsikt

Underbara creperiet i Hablingbo

Mumsiga kakor på Leva Kungslador


Jordgubbstårta hemma hos syster med familj. Blir det mer sommar än så?!
Samtliga foton: Bokcaféet i byn

Hej vänner!
Hur har ni det? Blåser det hos er? Snö?
Eller kanske sommar och sol beroende på var man befinner sig?!
Hos oss blåser det och regnar som bara den.
Imorgon väntar vi vindstyrkor upp till 24 m/s.
Det blir nog inte havsvägen till jobbet....

Ikväll lekte vi med sonen under kvällsbadet att vi plaskade i Floridas ljumma vågor. För en stund var vi nog alla tre där i tankarna!!

Min syster med familj är i skrivande stund på väg till Gotland och jag minns med glädje tillbaka på de underbara sommardagar vi tillbringade hos dem i juni.
Så ikväll blir det en tillbakablick i tankarna till denna fantastiska ö med dess oslagbaraljus, många soltimmar,  får mecka, en vacker botanisk trädgård, mängder av goda caféer, bagerier och creperier. Vacker natur, himmel och hav.
Vi längtar och planerar för en ny resa till nästa sommar!

Önskar er en fin fredag och en härlig helg!
Kram Anna

6 kommentarer:

  1. Gotland i mitt hjärta!! har varit där en gång, o längtar ständigt tillbax c",)
    Fantastiska bilder visar du oxå...blir helt sommarsugen!
    Hoppas du får en härlig helg, Klem Anna

    SvaraRadera
  2. Bilderna får mig att nästan tappa andan. Det första med uteplatsen är ju to die for.
    Tänk att sitta där en ljummen kväll med lite bubbel!!!

    Du är som jag..drömmer mig bort till olika platser i världen!

    En stund i dag firades nästa jul i NY medans nästa tanke var i London och Skottland medans den tredje var i en inredningsbutik med en Kitchen Aid i en låda!!

    Ja, jösses vad det kan bara hän men om sanningen ska fram så sitter jag här i min soffa och väntar in stormen!

    Kvällskramar Anna

    SvaraRadera
  3. Å vad härligt. Det är sommarbilder som slår det mesta. Anna, vad fint!
    Vilken lycka att ha tillgång till Gotland och njuta av denna vackra ö.

    Idag var första lite kallare dagen här. Soligt dock. Det passar mig perfekt. Det pyntas och fixas och det är fint överallt.

    Tack för sommarinspiration och längtan dit...


    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Så fantastiska bilder, härlig sommarkänsla! Förstår att du längtar dit.
    Ha en härlig helg! Kram Suz

    SvaraRadera
  5. Hej Anna!

    Underbara bilder som får mitt hjärta att klappa lite fortare. Jag delar ju din kärlek till denna magiska ö och minns underbara somrar med sol, bad, god mat, de vackraste solnedgångar jag någonsin upplevt, kalksten och ljuset. Det fantastiska ljuset! Och vet du vad Anna, resa är bokad och jag längtar så att det gör ont inombords. För delar av mitt hjärta lämnade jag kvar på ön senast.

    Jag hoppas att allt är bra med dig och din fina familj och att ni njuter av fina dagar så här innan jul? Ta hand om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Hej Anna!

    Vilka fantastiska Gotlandsbilder, detta var precis vad jag behövde just nu! Denna nattjobbshelg har jag bara sett mörker eftersom jag sovit bort de få ljustimmar vi har, så det var verkligen en kick att få se dessa sommarbilder. Fika utomhus med jordgubbstårta, mmm!

    Hoppas att ni har haft en fin helg. Här har det snöat och regnat om vartannat, och just nu är det tre minusgrader. Växlande väder minst sagt!

    Dags för lite middag nu innan det är dags för ännu en jobbnatt. Ha en fin start på nya veckan Anna, så hörs vi snart igen.

    Kram Elin

    SvaraRadera