Välkommen in för bok- eller restips!



måndag 23 maj 2011

Hemma hos mig

Syréner i mängder sprider just nu ljuva dofter i vårt hus Festdukat i köket igår kväll
Favorit blomma i korg som blickfång ute i trädgården
För vilsamma lässtunder ute
Kudde hemburen från Sydafrika, numera bor den i vår gamla trågsoffa.
Utanför fönstret stod äppelträdet i blom för någon vecka sedan
Samtliga foton: Bokcaféet i byn Hej vänner!
Hoppas veckan börjat bra! Jag är just nu deltids föräldraledig och njuter av mysiga majdagar med sonen.
I helgen blev det en liten utflykt till Sveriges sydligaste punkt- Smygehuk, som vi bor i närheten av. Fikade på filt med utsikt över havet. Härligt! Dock blev jag inte speciellt nöjd med fotona därifrån så jag får återkomma vid annat tillfälle med bilder. Bjuder istället på några foton hemifrån oss.
Igår firade vi jubilar i familjen med tomatbroschetta till förrätt, ugnsbakad oxfilé med potatisklyftor, örtsås och avacadosallad till varmrätt och så avslutningsvis rabarberpaj med glass. Till maten serverades ett rött Ernie Ells från Stellenbosch, Sydafrika. En flaska som vi tagit med oss hem i bagaget. De finns dock att finna på special Systembolagsortement, i Malmö tex. Ett kanonvin.
Idag har jag och sonen trädgårdsfixat en hel del varvat med en massa lek och sköna hundpromenader. Det doftar syrén vart man än går i vår by och rapsfälten är just nu så vackert gula. Är det så här vackert varje år??!
I love it!
Trevlig kväll!
-Anna

1 kommentar:

  1. Du visar så fina bilder till din text...här inne slappnar jag av, föundras, längtar...till värmen, "hem", sommaren...VIN!

    KLem Anna

    SvaraRadera