Välkommen in för bok- eller restips!



söndag 10 april 2011

Vårvecka på Mallorca

Bilutflykt längs västkusten
Hemmaliv på ön
Vår på Mallorca!
Kyrkan i Valldemossa
Lavendelyra på vingården Macia Batle
Samtliga bilder: Bokcaféet i byn
Hej vänner!
Så har vi återvänt efter en alldeles förtrollande vecka på ett vårfagert Mallorca.
Aldrig förr har jag upplevt att solen skinit oavbrutet i en hel vecka i aprilmånad.
Termometern hittade upp till 21-23 grader och hela ön grönskade.
Magiskt!

Vi har blandat avkopplande hemmaliv hos mina föräldrar med bilutflykter upp i bergen, promenader bland blomstrande fält, färskpressad juice och baguette på diverse bytorg (min basoluta favorit!), vinprovningar, goda middagar och förstås lite strandliv så sonen fått gäva i sand och vi doppa fötterna i havet.

Har just laddat ner ett antal hundra foton och bjuder här på ett litet första urval.
Det kommer följa några resereportage från resan här på bloggen under den närmsta tiden.

Hoppas ni fått njuta av solsken denna söndag!
Här nere i Skåne nådde termometern upp till magiska 20 grader idag.
Ofattbart!

Önskar er alla en toppen vecka!
-Anna

5 kommentarer:

  1. Gud vad underbart det låter!
    Min partner och jag har pratat om en lång weekend på Fiji, men det får bli när vi båda har mer tid och pengar.
    Underbart med både vinprovnig, färska baguetter, juice... you name it!
    Oxå väldigt fina bilder. =o)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mmmm vilka vackra bilder vi får njuta av! Det hade varit precis vad jag behöver just nu; en veckas vila i solen och fika i skuggan... Just nu känns det som om jag aldrig ska bli pigg igen... Men solen gör ett bra jobb så det vänder nog... Jag ser fram emot fler rapporter från denna vackra ö! Ha en fin start på veckan!
    /Lena

    SvaraRadera
  3. Välkomna hem, vilka fantastiska vårbilder! Jag ser jättemycket fram emot att få läsa mer om er vecka på ön.
    Här har det blivit ordentlig vår och vi har bara lite snö kvar i trädgården nu. Hoppas, hoppas, hoppas att det ska vara helt snöfritt till helgen!
    Måndagskram från Elin

    SvaraRadera
  4. Tänkte på dig i helgen, stillt från din sida!
    Men ned fötterna i sanden på Mallorca, nypressad juice är det inte svårt o låta bli bloggen ;o))

    Klem Anna

    SvaraRadera
  5. Hej tjejer!
    Tack för era fina kommentarer! Önskar man fick ta med er alla i en koffert och flyga över till Mallorca! Hade nog varit skoj!
    Hoppas snart få tid att skriva lite från resan!
    Kram till er alla fyra!
    -Anna

    SvaraRadera