Välkommen in för bok- eller restips!



tisdag 8 februari 2011

Bokläsning i vintermörker

Foto hämtad från Sköna hems websida

Hej!

En kort hälsning ikväll då jag fått bokleverans i brevlådan idag och just slukat de första kapitlen i nya boken. Jag håller också så smått på att ge upp boken jag läst innan och bara hunnit halvvägs i. Det tar emot att ge upp en bok, särskilt som jag hade vissa förväntningar på den. Vilka böcker det är? Det avslöjar jag inom kort! Ikväll råder lugnet efter stormen här i Skåne. Igår natt blåste det så mkt att det lät som om taket skulle lyfta.

Önskar er alla fina lässtunder i februarimörkret!

-Anna

4 kommentarer:

  1. Hahaha!!! Jag har kämpat, kämpat och åter kämpat mig igenom MIN senaste bok och jag VÄGRAR ge upp... Jag lämnade den tom hemma när vi åkte till Thailand och läste fyra emellan och nu är jag ÄNTLIGEN i slutet. Vilken hemsk bok är nu detta då? Lyckan, kärleken och meningen med livet av Elizabeth Gilbert. Konstigt. Går inte att förklara. Jag ska se filmen. Den kanske är jättebra!

    Jag fick ett bok-paket i måndags med fyra färska pockets. Tre delar av Hammarbyserien som jag ännu inte läst och senaste delen med Harry Hole av Jo Nesbö. Det blev deckare för hela slanten... Fick också en Joyce Carol Oates från bokklubben häromdagen. Skulle behöva ha en ledig dag inser jag...

    Jag läste "Hundraåringen..." i Thailand och jag ÄLSKADE den! Tänker på Allan Karlsson regelbundet och ler för mig själv!!

    Förresten! Jag har förbeställt "Mat, vin och vanilj från Sydafrika" på bokrean!

    Ha en bra onsdag! /L

    SvaraRadera
  2. Har tappat stinget o suget på att läsa böcker utan trädgårdsbilder just nu.
    Kan säga att min längtan efter våren inte blev mindre efter att ha sett dina vackra bilder.
    Har min trädgård i huvudet en stor del av mina vakna timmar o vill inget hellre än att få köra ner nävarna i jorden.

    Kram på dig ! Betty

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Å vad roligt med bokleverans, det finns nästan inget bättre än att få slita upp ett bokpaket! Ser fram emot att få höra om böckerna sedan.
    Här hade vi massor av snö redan innan, och i natt har det kommit några dm till. Känns som att det räcker nu, men det är ju bara februari så det är säkert mer att vänta. Ibland undrar jag hur vi kunde välja att bosätta oss här, just Gävlekusten drabbas ju ofta av stora mängder snö och ordentliga oväder. Men förutom just snön så trivs vi ju jättebra här, och under dessa vintrar går ju inte ens Skåne säker för snöstormar.
    Nu blir det bokläsning och förmiddagskaffe här, jag skjuter upp snöskottandet i det längsta! :)
    Hoppas ni får en fin helg!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  4. Hej Elin!
    Hoppas ni inte badar i snö! Verkar ha fallit massor uppåt landet! Ikväll övergick regnet i snöblask en stund här nere hos oss. Jag vill inte ha mer, nu är det vår som gäller!!!
    Hoppas du läser ngn bra bok! Jag ska strax läsa ngt kapitel till i min bok! Imorgon blir det en sväng till en kul butik i byn Gladsax på Österlen som heter Karossgården. Massa fina gamla möbler och annat!
    Trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera