Välkommen in för bok- eller restips!



tisdag 9 februari 2016

"Då blir vi 10 i familjen"

Bild lånad från Pinterest , countrywisher.tumblr.com

Foto av Tiffany Kirchner Dixon

Foto lånad från Pinterest; lantliv.com

Susses höns; Foto: Bokcaféet i byn
Hej vänner!
Som en del trogna läsare vet drömmer vi här hemma om att skaffa höns. Vi bor lantligt och har gott om utrymme för dem men tvekar lite då vi också gillar att resa och har släkten utspridd.

Min äldsta son tycker vi ska slå till och utvidga familjen.
Han sa nöjd i söndags; 
"Om vi skaffar 5 hönor så blir vi 10 st i familjen".
Jag blev närmast svimfärdig, 10.... Många att ha ansvar för!
Mannen har redan en färdig skiss på hönshus och när vi känner oss redo så slår vi till,
men blotta tanken på att bli 10 i familjen.....

Önskar er en fin vecka!
Kram Anna

3 kommentarer:

  1. Jaaa så kul! Vet du, höns står högt på min önskelista...men sen tänker jag på att vi vill resa oftare och vem skulle då ta hand om dom? Får väl skaffa höns och tupp på ålderns höst hi hi.
    Ha en härlig fredag!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Ha ha, 10 st är väl ingenting, vi är 31 st!
    Kram
    Bara anna

    SvaraRadera
  3. Haha, jag tror att ni kommer att bli en fantastisk familj på 10 och jag vet att ni har längtat efter höns ett bra tag nu. Visst är det en hel del jobb och ansvar men lyckan över att varje dag kunna plocka de godaste ägg man kan tänka sig är underbar. Det är något rofyllt med att ha höns som går runt och letar mask i trädgården. Och kanske kan ni få hjälp av snälla grannar då ni reser bort? Grannar som gärna vill njuta av goda ägg som tack. :)

    Kram på dig finaste Anna.♥

    SvaraRadera