Välkommen in för bok- eller restips!



fredag 15 maj 2015

Trädgårdsliv med växthus

Tvätt av växthuset för 2 veckor sedan

Växthuset nu


Dukat i växthuset. Samtliga foton: Bokcaféet i byn
Hej vänner!
Hoppas ni njuter skön långhelg. Det gör vi här.
Strålande solsken och skön temperatur hos oss idag.

Så här års skänker vårt växthus oss mkt glädje. Att sitta i blåsiga dagar eller lite svala kvällar, duka upp en måltid i eller bara läsa en bok i en stund, som hem åt våra gurk- och tomatplantor och som ett smycke i trädgården.
Funderar ni någonsin på växthus, slå till!
Vi använder vårat mer än vi kunnat tro från början.
Inte minst att odla i det är svårslaget, varmt och gott därinne och snigelfritt:-)

Önskar er alla en skön lördag imorgon!
Kram Anna

6 kommentarer:

  1. Karin Petersen16 maj 2015 kl. 19:06

    I våra blåsiga nejder är växthus en välsignelse. Att sitta ute fast man sitter inne i lugn och värme är härligt! Det är mycket vackert växthus du har!
    Hälsningar Karin

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt vackert växthus du har! Ja det är verkligen mysigt att krypa in där blåsiga dagar...
    Ha en härlig vecka!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Oh, Anna ditt växthus är ju bara en dröm!! Ljuvligt vackert! Vågar nog inte nämna det just nu..., får nog njuta av hönsen först...!! Men sen kanske..
    Kram på dej

    SvaraRadera
  4. Ert växthus är fantastiskt vackert! Som en dröm. Förstår att ni älskar att vara där. Jag måste erkänna att jag saknar både huset, trädgården, växthuset och närheten till skogen. Särskilt så här års. Men jag trivs i min lägenhet och får piffa till min balkong istället :-)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Som jag njöt av att få sitta i ert växthus när jag hälsade på! Det är verkligen oas med skydd mot både regn och vind, jag förstår att ni trivs där!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilka fantastiska bilder från er vackra trädgård kära Anna. Och ert fina växthus. Ett hus fyllt med lycka och ett hus som betyder så mycket för dig och din familj. Och jag kan bara instämma med Elin, så mysigt det har varit att få dela härliga stunder tillsammans med er där och i er vackra trädgård. :) Det är en ljuvlig tid nu Anna och jag vill bara kapsla in och bevara allt det ljusa, skira och vackra. Så vackert! Jag hoppas att du och familjen njuter av en riktigt fin helg. Ta hand om varandra♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera