Välkommen in för bok- eller restips!



söndag 10 maj 2015

Mallorca i mitt hjärta

Morgonbad på Playa del Muro, Mallorca

Vinprovning på Can Vidalet, Pollenca

Apelsiner i mängder, Fornalutx

Färggrann dörr innanför muren i gamla Alcudia stad

Stigen ner till stranden från hotel Viva Bahia, Alcudia

Fikastund på torget i Fornalutx

Vallmo

Strandmorgon med pojkarna i april

Pinjeskog som gjord för sköna promenader.  Nationalparken Albufiera, Alcudia

Populära barnpoolen på hotellet

Apelsinernas ö-Mallorca Tack för denna gången! Samtliga foton: Bokcaféet i byn
Buenos noches!
Hoppas ni njuter skön helg.
Här har vi haft en jätte mysig helg trots att vädret varit lite si sådär.
Igår trevlig lunch här hemma i gott sällskap och idag en förmiddagstur till bokskog strax söder om Sjöbo och sedan ridning hos en granne på eftermiddagen.

Ikväll laddade jag över fotona från min Iphone från Mallorca resan. De skildrar de små ögonblicken mer från resan än vad stora kameran gör. Jag njuter så när jag tittar på fotona och är åter på ön igen.
För mig är det då platser i världen som slår Mallorca.

Önskar er en fin kommande vecka!
Kram Anna

6 kommentarer:

  1. Buenas noches! Fina bilder!
    Hittade precis hit via Emma, Att vara någons fru och ska snart läsa mer. Undrar vad du tycker om boken du läser, jag har läst Linda Olssons debut (Nu ska jag sjunga...) och älskade den.

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder, och vilken härlig blogg det här verkar vara. Älskar också böcker och att resa :)
    Hittade precis hit via Bara Anna. Kram - och fortsätt njut.

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!! Härliga bilder från Mallorca och tänk att det blir så fina bilder med en mobil!! Det är snart två år sedan jag var på Mallis, börjar snart bli dax ....., eller hur? Min sambo har aldrig varit där, så jag tror att det är på tiden att han får se denna fantastiska ö!! Ha en fin helg. Hoppas vi får lite värme snart!! Kram på dej!
    Annika

    SvaraRadera
  4. Vackra Mallorca klättrar högre och högre upp på min reselista och det är till största delen tack vare dig! Men först blir det Skottland, Sydafrika och NZ, mer om det i mail så småningom. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Skulle gärna höra om dina guldkorn på ön. Var skulle du rekommendera att man bor?
    Tack på förhand!
    Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kicki!
      Tack för hälsning. Inte lätt att svara på, beror på vad man gillar!
      Men långa stränder så Alcudia i norr, vackra bergsbyar; Valldemossa eller Deia, apelsindal, Sollér eller Fornalutx.
      Undvik enligt mig Magaluf, Cala dÓr om du vill ha ngt mer genuint.
      Port Pollenca jätte mysigt också!
      Hoppas till hjälp!
      Mvh Anna

      Radera