Välkommen in för bok- eller restips!



fredag 28 februari 2014

Tina Turner och vår i Skåne

Bild lånad från google pictures

Snödroppar hemma hos oss

Vintergäck Bild 2 & 3, Bokcaféet i byn 

Hej vänner!
Helgen har anlänt! Tjohoo!
Efter en dag med huvudvärk njuter jag nu av musik och med fötterna uppe.
Jag hittade en livekonsert med alldeles fantastiska Tina Turner från hennes avskedsturne 2009. Diskade till den och så lätt hushållsarbete kan kännas när man har bra musik till!
Vilken kvinna hon är Tina Turner!
Jag är uppvuxen med hennes musik och har älskat henne sedan barnsben. Hennes energi, sånger, utstrålning och inte minst kämparglöd. Den livsresa hon gjort är såväl inspirerande som imponerande. Hon visar verkligen att kvinnor kan!

Som barn reste vi till västkusten om somrarna och kassettband med såväl Tina Turner, Phil Collins, Randy Crawford och Carol Kings gick varma i bilen. 80-talet var en musikens popera! Så mkt bra musik som gjordes då och även på 90-talet. Härliga minnen!

Denna vecka har vi fått njuta av mkt sol i Skåne och sköna, sköna plusgrader. Jag har trädgårdsfixat en del medan lilleman sovit i vagnen intill. Det finns få saker som är så avkopplande som att i vackert väder plocka pinnar, kratta eller rensa. Jag gillar det. Samtidigt som man får röra på sig och göra fint går det att tänka och fundera på både små och stora saker.

Önskar er alla en skön helg!
Kram Anna

Ps. För lite Tina Turner feeling på youtube, klicka här;

6 kommentarer:

  1. Ja, vilken kvinna hon är, Tina! Och det är du med! Som ger mig energi så jag kan lyfta berg känns det som. Njutning! Nu börjar den här härliga tiden då våren känns där, runt hörnet. Färgerna börjar komma och det känns spännande. Skönt att vara ute och fixa.

    Ha en jättehärlig helg!

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej där!
    Jag gillar henne och kom just nu på att jag faktiskt sett Tina live en gång för "hundra"år sedan. Det var när jag bodde i Israel. Hon spela utomhus i en stor park i Tel Aviv, så himla häftigt. Som du säger en stark kvinna som jag först blev medveten om, hennes liv alltså, när jag såg filmen.
    Trädgårdsarbete har jag också pysslat med lite under veckan. Men mest har det varit att klippa och fixa blommor och ge ny näring så att de får en andra chans nu på vår sensommar. Blev ju faktiskt höst idag även om höstkänslan definitivt håller sig på avstånd.
    Trevlig helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Ja, vilken kvinna. Jag var och såg filmen om hennes liv på bio för många, många år sen. Phil Collins är en ännu större favorit hos mig. Älskar hans låtar. Ha en mysig helg!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Älskar Tina Turners musik. Som du säger så väcker det väldigt fina minnen...

    Vi har inte sett solen så mycket denna veckan men det har ändå känts som vår i luften, så himla skönt. I dag ska Vera på kalas men annars tar vi det som det kommer. Jag tänker träna lite, städa och sånt där som behövs.

    Önskar dig en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Hej du. Fick din länk av Anna på Bristol. Du har vunnit ett armband i utlottning hos mig ;) Gå in på bloggen och se vad du ska göra.
    Har tittat mig omkring här och du har en väldigt mysig blogg som jag kommer att fortsätta att besöka!
    Önskar dig en härlig söndag!
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Ja, vilken kvinna! Där kan vi snacka girlpower. Och vilken fantastisk artist sedan. För mig är hon både mycket 70- och 80-tal. Barndom och tonårstid. Och jag kan ju inte annat än le idag när mina två tonårsdöttrar förälskar sig i musiken och filmer från 80-talet och önskar att de hade fått vara med då. :)

    Jag hoppas ni har det riktigt gott Anna? Här hade jag sjuk dotter hemma idag så vi har myst och jag har bakat kardemummabullar så det har stått härliga till.

    Ta hand om dig vännen!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera