Välkommen in för bok- eller restips!



måndag 24 februari 2014

Lantliv i Östergötland






Samtliga foton: Bokcaféet i byn

Hej vänner!
Hoppas ni haft en skön helg och att nya veckan börjat bra.
Hos oss var det sportlovsvecka förra veckan. På torsdagen tog vi tåget upp till Östergötland för några dagar tillsammans med barnens farmor och farfar, kusiner och fastrar och farbröder. Och inte att förglömma en massa fina djur som bor på gården!

Mkt härligt fick vi vara med om, allt från fårklippning till pizzabak i svärföräldrarnas fina gamla bakugn. Den godaste pizza jag någonsin ätit! Stora sonen njöt av kusinlek och att få hjälpa sin farmor att morgonfodra tackorna. Så klappade vi getterna, tittade till hönsen, njöt av galet god indisk vegpaj, fikade, pratade och åt igen. 
Ikväll har jag lagat suverän vegpasta sås efter recept från min svägerska. Alltid kul att få lite tips på nya rätter. (Tack Å för det!!)

Önskar er alla en fin vecka!
Kram Anna

6 kommentarer:

  1. Vad trevligt det låter! Mysigt med djuren o att hinna umgås ordentligt.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Ohhh, vad det låter mysigt! Lantliv när det är som bäst!!
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  3. Anna! Så ljuvligt! Vilken dröm och vad härligt att ni har så mycket vackra platser i ert liv. Att vara tillsammans så här är fantastiskt. Det var nog det bästa med vår resa, att vi var tillsammans allihopa och upplevde allt det vackra ihop.

    Tack för dina fina ord - det gör mig alltid så glad och varm inombords!

    KRAMAR!

    Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej Anna!
    Min kommentar försvann, jag deletade den när jag satt i soffan och gjorde två saker samtidigt!!!
    Here we go again!
    Underbara bilder du tagit. Förstår att det är härligt att komma iväg en helg för att träffa familjen. Måste varit lite extra speciellt för "storebror" att få egentid och uppmärksamhet med sin farmor. Sådant brukar barn gilla mycket. Att sedan baka pizza i egen pizza ugn låter ju inte helt fel det heller. Vi funderar på att köpa en pizzasten till vår BBQ för tydligen ska det göra helt oslagbart goda pizzor. Vi får väll se, det ligger nu hos pizzabagaren i familjen att ordna det.

    Vad kul att ni fått en afternoon tea date i present. En sådan bra grej att ge bort och att få. Fast det gäller ju att man kan "lösa in den" så att säga. Jag börjar verkligen märka skillnad i just det nu, när barnen blivit lite större. Vi kan få mera tid för bara oss utan att det blir allt för omständigt. Bara det nu när båda två går i skolan och min man har ledig måndag varannan vecka. Helt plötsligt har han och jag en hel vanlig vardag ihop. Guld värt! Man kan handla och hinner med en ehl del ärenden tillsammans, vi har varit ute och ätit lunch ihop eller tagit en fika. Så vi har alltså vår datedag på måndagar medans barnen är i skolan, hur bra som helst :-)
    Fast vi visste ju att det skulle bli så när barnen väl blev större, men visst har vi längtat ibland till att få göra saker som dessa men det har varit svårt för oss av flera anledningar att få till det. Den som väntar på någe gott..... :-)

    Ha en skön vecka!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Pizzan ser ju alldeles ljuvlig ut! Mums! Recept på indisk veg paj? Mysigt med familjetid! kram

    SvaraRadera
  6. Åh...alltså dina bilder Anna! Så vackra.

    SvaraRadera