Välkommen in för bok- eller restips!



lördag 7 september 2013

Babylove

Vår lille O nu 3 månader gammal!


Hej vänner!
En lördagshälsning från ett soligt, varmt Skåne.
Inläggen duggar inte tätt här på bloggen. Jag är helt enkelt upptagen med att vara mamma, stolt 2-barns mamma!!
Lille O ska döpas framöver och när prästen var här tidigare i veckan för att träffa oss och frågade vad jag jobbar med tog det vad som kändes som en evighet innan jag kom på vad jag skulle svara.
Amning, sömnbrist och allmän baby-yra ligger nog bakom den tillfälliga förvirringen.
Bebis som ska matas, blöjor som ska bytas, vovve som ska rastas, storebror som ska stimuleras. Livets kretslopp helt enkelt! Men också ett privilegium att få leva här och nu med barnen om dagarna.
 
Vår Lilleman växer och utvecklas. Just nu har han börjat dela ut leenden som får en att smälta som en glass en varm sommardag. Han börjar bli en egen liten individ. Det är verkligen häftigt att få lära känna honom och se vem han blir, att se honom utvecklas till en egen liten person.
 
Idag var vi ensamma på em när mannen och storebrorvar iväg på barnkalas. Han satt i babysitsen och tittade med stora ögon på sin mamma som fejade i köket. Jag pausade regelbundet och satte mig på huk framför honom och mina leenden möttes av världens goaste bebisleenden och gurgel. Tänk att de redan vid 3 månaders ålder kan grunderna för kommunicering!
Dessa små mirakel!
 
Njut söndagen!
Kram Anna


9 kommentarer:

  1. Så söt han är eran lillkille!! Förstår att vardagen rullar på med två små killar och en hund,men det var en mysig tid med dom små:)

    Ha det gott!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Jag tror O är det sötaste jag sett på länge! Han är ljuvlig, er älskling!

    Idag önskade jag intensivt att jag kunde vrida klockan tillbaka. Tiden rusar....och jag vill stanna den för en stund. Njuter av barnen nu när de är äldre, men samtidigt var det en sådan fantastisk tid när de var mindre. Ja, jag saknar det. Kanske är jag redo för att bli mormor eller farmor ;))

    Varm kram Anna!

    Lotta

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Så bra han har det lilla O i sin fina bilstol, så ombonat och gossigt.
    Det är en härlig tid när de är så små men oj så fort det går och helt plötsligt går de i skolan!
    Vill inte ha fler barn men ibland så känner man lite "pirr" när man ser och möter en liten en som man får hålla i. De är så speciellt!
    Det är den tiden då de bara gör nya saker mest hela tiden och varje gång är det lika fantastiskt underbart.
    Ha det så fint kära du!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Hej Anna!

    Han är verkligen makalöst söt er lilla kille, och jag förstår er glädje nu när han har börjat le och kommunicera. Det är så häftigt och man får en helt annan kontakt. Den tiden känns så avlägsen, hur kunde barnen bli stora så fort?! Snart blir jag väl farmor, haha!

    Att vara hemma med barn är det tuffaste man kan göra, det är inte konstigt om man blir lite förvirrad ibland! :) Jag ser det som ett gott tecken att du är totalt avkopplad från jobbet!

    Tusen tack för boktips i förra inlägget! Jag har börjat lyssna frenetiskt på ljudböcker (något jag inte har kunnat koncentrera mig på tidigare) och avverkar bok efter bok. Det är faktiskt skönt att kunna lyssna, även om jag egentligen föredrar att sitta ner med en riktig bok och höra pappret prassla när jag vänder blad.

    Hoppas veckan har börjat fint Anna. Här är det bara bra. Hälsa familjen så mycket!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  5. Men herrejösses så söt!!!

    Kram Madame Edith

    SvaraRadera
  6. Jaaa...det är sannerligen ett mirakel !!!! Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop...men absolut ett privilegium !!!
    Så klokt av dej att lägga tiden på lille O och hans bror...blogglandia finns alltid kvar !

    Kramen till dej och tack söta för smart tips om min "glugg"

    SvaraRadera
  7. Hej Anna!

    Era två killar är de finaste små charmtroll och ta du bara och njut av denna tid ni har tillsammans nu. Och det kan vara ganska skönt att få lov att vara lite amningsgeggig i huvudet och bara vara i nuet. Med amning, blöjbyten, sömn, gos och lek. Det är det som är viktigt just nu. Allt annat kan vänta.

    Här hemma har verkligen allt fått vänta de senaste dagarna då jag har legat helt utslagen. Även en förkylning kan få livet i perspektiv. Men idag sitter jag upp och det är ett framsteg så gott som något. ;)

    Ta hand om varandra och njut av solskenet som jag ser strålar utanför fönstret.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Men så sööööt han är! Tur man är över 40 och har stängt bebisfabriken, ha ha.
    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera
  9. Tack snälla Anna för all din omtanke och värme hos mig och för det fina vykortet i min låda. Vilken härlig överraskning! Och även om det alltid är roligt med post så är det extra roligt då man är sjuk och eländig. Tack snälla!♥

    Jag hoppas att ni har det riktigt gott tillsammans med era nära och kära och har en riktigt fin dophelg. Sköt om er!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera