Välkommen in för bok- eller restips!



fredag 7 september 2012

En helg på bed & breakfast i Maine, USA

Vad sägs om en helg här?! Se http://www.anneswhitecolumns.com

Pampigt och inbjudande på Anne´s White Columns Inn, Maine; USA

Vacker interiör på bed & breakfast stället

Veranda att drömma om. En helg här. Ja tack!
Samtliga foton lånade från Anne´s White Columns Inn, Bar Harbor, Mount Desert Island, Maine

Hej vänner!
Helgen är här!
Tjohoo!!!!

Veckans restips går till USA och ett alldeles underbart bed & breakfast vid namn
Anne´s White Columns Inn
Gigantiska vita pelare, tjusig träpanel, inbjudande verandor som gjorda för långa teastunder med en god bok en stillsam söndag eftermiddag, vackra fönsterluckor och elegant inredning.
Blommiga sovrum och frukost på morgonen tillagad  av husets fru.

Stället är beläget på Mount Desert Island i delstaten Maine, USA.
Cirka 5 timmars körväg längs kusten nordost om Boston.
Ja, vad säger ni. Följer ni med?!

Trevlig helg!
önskar Anna

 Ps. Rum från 75 US-dollar natten och uppåt....!

10 kommentarer:

  1. Vi ses där tycker jag ;)

    Maine har jag aldrig besökt men tror det är helt underbart. Det liknar Sverige en hel del! New Hampshire står på min lista, oj vad roligt det vore att komma dit när det är peak season för alla löven under hösten.

    KRAM till dig fina Anna!

    SvaraRadera
  2. Självklart följer jag med Anna, ingen tvekan!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Go kväll Anna!
    Ja till Maine har jag alltid velat att åka. Beror nog mest på den otroligt vackra hösten man ser på filmer och liknande.
    Så visst hakar jag på den lilla resan.
    Vet du att huset fick mig att tänka på en kyrka. Det påminner lite om det tycker jag med sin pampiga enter.

    Jag fickinte tag på boke av Zoe Wicomb först när jag frågade men efter att en idog bibliotekarie letat runt hittade hon den i ett annat system?!?! Hur som är den nu beställd och jag kan läsa den om ett par dagar. Under tiden läser jag första boken av Mari Jungstedt, hittade den i hyllan där och tyckte det skulle vara kul att läsa något av henne.

    Nu är det sängdags och boken väntar.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  4. Hej Anna!
    Först och främst; Grattis till bröllopsdagen!!! Lät inte alls dumt med mat från Vespa och findukat bord. Vi har också precis haft bröllopsdag, 2 år :)

    Vilket ställe du har hittat i USA...när reser vi?? ;o) Ska inte ni ut och resa snart, eller har jag fel? Vi har pratat om Frankrike till nästa höst. 1:a helgen i september.

    Hoppas att ni har en mysig hösthelg. Här har det varit lite stilltje i butiken idag med bara några få kunder. Så jag har haft tid till mycket inredningstankar. Tänkte gå och pyssla lite nu, innan vi ska på middag hos våra grannar...alldeles ensamma idag, utan barn. Tänk att vi ska få sitta ner i lugn o ro och äta en hel måltid!! Det har vi längtat efter ;o)

    Ha en fortsatt härlig helg!

    Kramar
    Ulrika

    SvaraRadera
  5. Åh ja! Count me in! :)
    Och du. Jag läser Hunderspelen-trilogin. Annorlunda. Ingen vidare prosa. Känns som om det är skrivet för att bli film ungefär... Trevlig lördagskväll! Kram

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Man får ju helt semesternojja av att läsa din blogg!!!
    Härligt place i USA. Mellersta dottern åker som au-pair till USA om två veckor...., hoppas ju klart att vi får till en resa dit!
    Grattis på bröllopsdagen!
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  7. Oj dit skulle jag definitivt kunna tänka mig att åka! Ser jättefint ut och det gör din blogg med. Har precis hittat hit och fastnade direkt för din titel. Det har varit min dröm i många år!

    Ha en fortsatt härlig helg!

    SvaraRadera
  8. Vilket ställe, vilket ställe!!! Gillar, gillar.... min stil!
    Tack för inspiration!
    Kram /Maria

    SvaraRadera