Välkommen in för bok- eller restips!



tisdag 4 september 2012

Den blomstertid......vi har!

Roshälsning från Skåne till er!

Rosexplosion på innergården

Lavendelbukett

Älskad Iceberg, ny för i sommar i vår trädgård
Samtliga foton: Bokcaféet i byn

Hej vänner!
Hoppas ni haft en bra dag!
Jag vill passa på att välkomna nytillkomna besökare.
Så roligt att ni hittat hit!

Hemma hos oss känns det som det blommar mer än någonsin.
Uppe i kökslandet blommar luktärtor i överflöd.
Underbart!
Nya buketter får följa med in dagligen.
Vilken lycka!

På innergården "tokblommar" just nu vår älskade rosa rosenbuske av okänd sort.
På en annan vägg blommar sammetsröda Ingrid Bergman mer än vanligt. Intill blommar en liten honungsros och på dess andra sida håller en underbar annan röd sort på att slå ut. På andra sidan ytterdörren skämmer vår nysatta Iceberg bort oss med mängder av vackra vita rosor.
I mitten på innergården står en rundel fylld av lavendel.
Magnifikt!

Det blir ett kort inlägg ikväll för jag har åter hamnat i ett "bokläsarflow".
Jag läser just nu den djupt gripande boken "Morgon i Jenin" och jag vill åter i tankarna färdas till Palestina. Året är 1967 och förödelsen är närmast ofattbar. Olivlundarna, rosträdgårdarna och bylivet har sedan några år tillbaka ersatts av israelisk ockupation, flyktingläger, smuts, damm, granatsplitter och apati. Djupt rörande är ordet.
Nu läser jag vidare.......

Önskar er en fin kväll!
Kram Anna

 

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder Anna! Vilka vackra rosor ni har, så fint.
    Lavendel är ju en av många favoriter hos mig, men våra är i det närmaste utblommade. Men doften finns kvar:)

    Mysigt med bokläsarflow:) ha en skön stund med boken.

    Kramar
    Suz

    SvaraRadera
  2. Så vackert Anna, tänk att det blommar så mycket hos er fortfarande! Bara att njuta, tack för att du delar med dig!

    Så roligt med boktips, både detta och tidigare recension. Jag har ju läst rätt mycket under sommaren men inte skrivit något om det på bloggen, får se om jag kan samla ihop lite tankar om det någon dag. Jag har ju nästan hunnit glömma vilka böcker jag läst!

    Nu ska jag ta en promenad i solskenet, har en ledig dag som jag ska försöka göra det mesta av. Hoppas att du har en jättefin vecka!

    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. Hej finaste Anna!
    Nu har jag läst ikapp här inne! Har saknat att titta in här. Otroligt mycket vackra bilder du bjuder på och vilket magnifikt skåp!! Ser fram emot att följa med på resan mot hösten i Skåne, sommaren har ju bjudit på så mycket vackert!
    Stor kram!

    SvaraRadera