Välkommen in för bok- eller restips!



söndag 29 april 2012

Söndagmiddag i växthuset

Kik in i växthuset

Dukat för tre!

Lax, potatisklyftor och avacadosallad med fetaost-mums!

Vad händer på grannens gård? Mkt att kika på från växthuset!

Tomatplantorna har fått flytta upp i växthuset
Samtliga foton: Bokcaféet i byn

Hej vänner!
En liten hälsning för att önska er en fin Valborg imorgon!
Hoppas ni haft en fin dag!
Här har det blåst mkt men solen har skinit på oss.
Vi har tillbringat stora delar av dagen ute i trädgården.
Mysigt!
Vi har upptäckt ännu ett användningstillfälle av växthuset
-när det blåser ute (vilket det gör ofta hos oss!)
sitter man varmt och skönt inne i växthuset.
Underbart!
Kvällens middag bestod av stekt lax, potatisklyftor och avacadosallad
med fetaost i.

Strax ska vi äta rabarberpaj som jag gjort på trädgårdens första rabarber för säsongen.
Ska bli spännande att se hur den smakar!

Trevlig Valborg imorgon!
Kram Anna

Ps. Jag höll på glömma nämna en av dagens höjdpunkter, höstens resa till Mallorca har bokats idag. SAS hade ett erbjudande vi inte kunde missa.....! Så i september bär det av till "ön" igen!!! Tjohoo!!!!

11 kommentarer:

  1. Anna - jag vill bo i ert växhus ;)

    Jag får uppslag till en roman om hela ert vackra hem. Du bor mitt i en dröm!

    Ja, jag upprepar mig men det går inte att undvika.
    Njutning! Alla sinnen får sitt. Rabarberpaj...mm!
    Är det ett speciellt recept du använder?

    Mallorca i september låter underbart Anna!

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Repeterar ocksp Lottas ord. Jag vill bo i ert växthus.

    Vilken dukning och vilka bilder. Mer och mer tycker jag att bilderna gör allt. Sedan lite trevlig text gör inte det sämre precis!

    Älskar din fina blogg och jaa jag vet inte mer vad jag ska säga! Tror det räcker med de orden!

    Rabarberpaj, ja det ska jag göra idag! Nu blev jag sugen! Vårens första :)


    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig middag och jag hoppas avslutningen blev bra. Här har vi sådan tur att rabarbern växer i stort sett hela året runt, med lite vila under vintern men annars så finns det att tillgå hela året.
    Tack för fullig kommentar om vårt hus. De där uggletavlorna har jag gjort själv. Brukar gå på scrapbookingkvällar ibland i den lokala affären. Tyvärr har hon flyttat och den nya är lite lika kul. Så ugglan är gjord efter en mall, så kul att göra.
    Kram Anette
    PS Nu har jag lagt till mig som följare så jag inte missar din inspiration.

    SvaraRadera
  4. LYCKA att äta god mat i växthuset :o) Det ser såååå mysigt ut!
    Jag drömmer varje dag om glasverandan som blir vårt nästa bygge efter butiken. Jag är uppväxt med 'glasi' och kan inte tänka mig att vara utan. Vill intaga alla måltider där, precis som vi gjorde när jag bodde hemma :o)
    Kanske jag får prova på en kopp thé i ert underbara växthus när jag kommer på besök ;o)

    Hoppas ni njuter av Valborg och förhoppningsvis ledighet. Själv ska jag hoppa i trädgårdsjeansen och bege mig ut i landet. Idag ska det sås sallad, rädisor, squash och ringblommor.
    Stor varm kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  5. Jag tror också jag flyttar in i ert växthus ;-). Så himla mysigt!

    SvaraRadera
  6. Hej tjejer!
    Ett stort, varmt tack för dessa fina, generösa kommentarer som ni tagit er tid att lämna! Ni är guld värda!
    Trevlig valborg!
    Kram Anna

    PS. Lotta, rabarberreceptet kommer från klassikern "Annas mat". Busgod är den!

    SvaraRadera
  7. Du har en så fin blogg - jag lägger mig som följare direkt. Jag kommer inte ihåg hur jag hittade hit, men det var genom nån annan blogg!
    Underbara bilder och annorlunda ställen och mycket böcker, kan inte bli bättre!
    Agneta i Snäckskalsdalen

    SvaraRadera
  8. Hej Agneta!
    Så kul att du hittade hit! Det finns verkligen en uppsjö av bloggar att upptäcka och botanisera bland.
    Önskar dig en fin första maj imorgon!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Vilken underbart mysig middag i växthuset, så otroligt vackert! Ni bor verkligen i en dröm Anna, jag kan inte sluta titta på alla vackra bilder. Tack för middagstipset, jag tror minsann att det får bli lax och avocadosallad här i kväll!

    Och vilken lycka att ha en bokad resa framför er, jag kan föreställa mig din glädje! Det surrar även i våra huvuden av resplaner just nu. Niklas vill åka till Spanien och skärmflyga till hösten, och jag är naturligtvis sugen på att följa med. Så nu ser vi över ekonomin och hur vi ev skulle kunna få till det, vi har ju en dyr resa framför oss i sommar... Men jag håller tummarna!

    Nu ska jag bläddra igenom din blogg igen och njuta av all inspiration och vackra bilder. Ha en fin första maj!

    Kram Elin

    SvaraRadera
  10. Joho! Grattis till resan!!
    Och ditt växthus väcker ju ha-begär. Så mysigt!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Vackert !!! Jag vill också ha ett växthus !!!! :)

    SvaraRadera