Välkommen in för bok- eller restips!



tisdag 9 augusti 2011

Mysig inredningsbutik i Gränna

Interiörbild från butik Von Otterska Villan i Gränna Butikens pampiga lokal
Många fina detaljer
Vackra utemöbler Samtliga foton: Bokcaféet i byn
Hallå!
Hoppas ni haft en fin dag!
Här har regnet fullkomligt öst ner. Nästan monsunkänsla för en stund!! Men fram emot sena eftermiddagen sprack det upp.
Ikväll blir det bara en kort hälsning för att tipsa om en fin inredningsbutik som jag besökte under Gränna visiten. Den heter Von Otterska Villan och låg på höger sida precis innan kyrkan i Gränna. Fina inredningsdetaljer, bland annat en lampskärm som gärna hade fått följa med hem om jag vetat var jag skulle ha den, samt en riktigt häftig lokal i ett mkt tjusigt hus.
Sköt om er och ha en fin tisdag kväll!
-Anna

4 kommentarer:

  1. Vilket underbart hus! Tänk att jag klarade av o missa det när vi var i Gränna förra sommaren...
    Ha en fin kväll, Klem Anna

    SvaraRadera
  2. Å, så fint! Jag tycker Sverige har bland de bättre inredningsaffärerna alla kategorier! Vilka fina bilder du tagit Anna. Jag får Sverigelängtan!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Kanske fanns den inte där då?! Den står säkert kvar nästa gång du passerar om inte annat!!
    Ha en fin dag i Norge!
    Kram Anna

    Hej Lotta!
    Svenska inredningsbutiker är fina. Men jag är imponerad av de inredningsbutiker jag stött på i Kapstaden också. Hur är de hos dig?
    Må så gott och önskar dig en fin onsdag Lotta!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Åh så fint och vilket bra tips, ska se om jag kan få till ett besök i även denna butik nu i helgen när jag åker ner. Gränna är otroligt charmigt med sina gamla hus och närheten till vattnet, det är så rofyllt att strosa omkring där. Nu är det ett par år sedan jag var där, så det ska bli roligt med ett litet återbesök om det nu hinns med.
    Kram!

    SvaraRadera