Välkommen in för bok- eller restips!



lördag 6 juli 2019

Rosornas ö








Samtliga foton: Bokcaféet i byn




Hej vänner!
En hälsning från rosornas ö.
Vi är just hemkomna från en sagolik vecka på Gotland. 
Såväl min mammas som systers jämna födelsedagar har firats, den ena småskaligt med närmaste familjen och den andra storskaligt med stor fest med fullt av vänner.
Två dagar att minnas! 

Som kontrast till allt det festliga har firande varvats med strandbesök, tidiga morgonrundor med hunden bland kossor längs med grusvägar, soluppgångar och solnedgångar, rosdoftande, lässtunder, teadrickande, fotbollstittande (heja svenska tjejerna i bronsmatchen ikväll!!), fika med de godaste av bullar och oslagbara frukostar. Creperiebesök bland klätterrosor.

Gotland är svårslaget!

Trevlig lördag kväll!
Kram Anna 

3 kommentarer:

  1. Hej! Länge sen nu jag besökte din sida men din blogg finns alltid med mig från när jag bloggade i Norge 😃.
    Härligt o läsa ikapp dit resor o böcker!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Så jätte glad jag blir över en hälsning från dig! Jag har tänkt på dig under åren. Dina blogginlägg från din utpost i Norge var alltid så speciella.
    Minns jag rätt om att du och Tine som hade NZ blogg är systrar
    Sköt om dig Anna och här gärna av dig igen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ja skulle jag inte bo Öland så skulle jag nog på Gotland :) Underbara bilder och det låter som ni hade några härliga dagar där...
    Tisdag igen och sommaren rullar på!
    Kram Titti

    SvaraRadera