Välkommen in för bok- eller restips!



lördag 23 juni 2018

Rostider i trädgården

Sommar på vår innergård

New Dawn slår ut

Riddarsporrar framför växthuset

Vid dahlia och vårt vita växthus

Det tokblommar i vår vita rospergola


Vit riddarsporre


Vår finaste G trivs i det vita roshavet

Samtliga foton: Bokcaféet i byn
Hej vänner!
Hoppas ni haft en fin midsommar!
Jag åkte på en rejäl förkylning så det blev en stilla midsommar.
Igår kväll åt vi en mysig middag i växthuset dit vi flyttat in vår stora kökssoffa. Den delar utrymmet med gurk- och tomatplantor. Ska visa foton vid tillfälle!

Idag har vi varit en sväng till havet, lite svalt för bad tyckte killarna men kul att leka uppe i sanddynerna. Jag och bästa vovven G gick en skön promenad längs med stranden.
Svårslaget!

Hemma blommar honungsrosorna och övriga vita rosor i den vita rospergolan för fullt. Stundvis tar jag med en filt upp dit och lägger mig bland rosorna och bara njuter. 
De flesta av dem är engångsblommande, så underbart är kort är det som gäller där.

Nu hejar vi på Sverige i fotbollen (1-0 Sverige mot Tyskland efter första halvlek!!).

Njut söndagen!
Kram Anna

Ps. Jag inser att bloggen snart får byta namn till blomcaféet om inte några bokrecensioner snart dyker upp. Lovar bättring!

1 kommentar: