Välkommen in för bok- eller restips!



lördag 7 november 2015

Sköna novemberdagar




Samtliga foton: Bokcaféet i byn
Hej vänner!
Hur mår ni?
Jag hoppas bra.

Hemma hos oss renoveras det sedan en vecka tillbaka kök. Man inser snabbt hur lyxigt det är med spis, diskmaskin etc. Men snart så har vi ett ljusare kök med trägolv och mer lantlig inredning!

Jag njuter så av denna höst. Är det inte extra vacker i år?!
Sköna temperaturer och ovanligt lite blåst i Skåne. 
Ikväll vankas det storm dock....

Bloggen ägnas lite tid, desto mer tid ägnas åt familjen.
Vi hade kusinbesök på höstlovet. Mysigt!
Förra helgen var vi en sväng till bokskogen.
Så makalöst vackert så här års!

Just nu har jag ingen läsro men det kommer.
Jag njuter mest av utomhus tid med pojkarna.
De "fiskar" i vår lilla bäck, leker på den lilla "ön" i bäcken, hjälper oss gräva i landen och så tar jag sköna promenader med vår hund bland fälten.

Inte många veckor kvar till jul, som vi längtar efter december! 
Men först njuter vi ett tag till av novembers vackra färger.

Sköt om er!
Kram Anna

3 kommentarer:

  1. Ja hösten blev lång och alldeles underbar, varm och solig! Men sen denna november...inte årets roligaste månad om man säger så! I kväll så smattrar regnet mot fönstret....
    Kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  2. Åh så spännande med köksrenovering eller iallafall när det börja bli klart ;)
    Ja vilken höst och vilket väder , kortet där lilleman sitter och "metar" ser ut som det skulle kunna var i somras , otroligt...
    Tråkigt att inte finna läsro men förstår dig , du har lite annat just nu...kan sen tipsa omSystrarna Tides sista sommar av Hannah Richell om du inte läst den, åh den är underbar :)
    Ha en fin vecka, kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Håller med, hösten är ljuvlig och jag vill också bara vara ute. Och varmt är det!! Jag försöker få lite jul och adventkänsla i mitt arbete men det är inte det lättaste....
    Och blogga...., det går trögt här också.... , men det kommer!!!
    Ha det gott!!
    Kram
    Annika

    SvaraRadera