Välkommen in för bok- eller restips!



måndag 24 augusti 2015

På besök i Engelska trädgården på Österlen








Samtliga foton: Bokcaféet i byn
Hej vänner!
Hoppas veckan börjat bra!
Jag kämpar med svullna bihålor, ingen succé men det lär ge med sig.

Igår spenderade jag en härlig dag på Österlen tillsammans med goda bloggvännen Lotta med bloggen "Min plats i solen".

För några veckor sedan tog min mamma med mig till en trädgård hon hänförts av. Jag blev lika förtjust jag och ville förstås dela denna plats med Lotta.
 Så i söndags morse möttes vi upp på inspirerande, välskötta trädgården "Den engelska trädgården" strax utanför Kivik. Det är en relativt nyanlagd trädgård skapad av två driftiga, duktiga trädgårdsmästare, Anette och Maria. En dos England garanteras här med engelska flaggspel, mängder av väldoftande Austinrosor och vänligt bemötande av de båda trädgårdsskaparna.

Lotta och jag njöt av allt vackert, från köksträdgård till växthus, rosor till rudbeckia och så de engelska trädgårdssofforna att slå sig ner i för en stund.
En god lunch intogs därefter på innergården till det mysiga caféet intill.
God mat och bästa tänkbara sällskap. Tid för samtal om stort och smått.
En svårslagen dag!

Önskar er alla en riktigt skön augusti vecka!
Kram Anna
 

1 kommentar:

  1. Fina Anna. Tack snälla du för en helt fantastiskt fin dag tillsammans. En dag med så mycket glädje och värme. Samtal, skratt, trädgård och god mat. En dag som kommer stanna kvar länge, länge. Och så fina bilder på allt det vackra vi fick se och uppleva under vår dag. Tack för att du finns kära vän.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera