Välkommen in för bok- eller restips!



torsdag 9 oktober 2014

Mild höst






Samtliga foton; Bokcaféet i byn
Hej vänner!
Hur har ni det?
Jag slås av vilken mild, skön höst vi har.
Många plusgrader ännu. Gräset som fortfarande växer ymnigt.
vallmon som flockas i dikeskanten, de höstgröna fälten och luktärtorna som fortsätter att färgsätta vår vardag.
Lillebror går sin första riktiga vecka på dagis. Omtumlande för oss alla. Men han trivs och har världens bästa fröknar.

Idag tillkännagavs årets Nobel pristagare i litteratur;
en fransman vid namn Patrick Modiano. Har någon av er läst något av honom? För mig är han en ny bekantskap.

Njut fredagen och helgen imorgon!
Kram Anna

8 kommentarer:

  1. Ja visst är det, vi hade några kyligare dagar i början på veckan men idag vet jag inte hur jag tänkte när jag åkte iväg i dunjacka ...;)
    Patrick Modiano känner jag inte heller till men fick ett erbjudande från Adlibris om att köpa pocketböcker så någon får det väl bli, läste en recension om "Lilla smycket " som verkade ganska vemodig men det får man väl klara av :)
    Fin fredag till dig också!
    Kram, kram

    SvaraRadera
  2. En märklig höst men alldeles underbar...varm och mild! Inget jag läst men borde kanske ta tag i de biten nu till höst, låter intressant!
    Jättefina bilder...magiska...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Jag tänkte att jag svarar dig här för det kanske inte alltid man kikar tillbaka på det man kommenterat!
    Näe Indien har jag faktiskt inte varit i än (men det ska bli!) men en vännina tog hem pläden där från till mig, jag kanske formulerade meningen lite konstigt där hi hi...det låter som du saknar ditt Indien och det vore så kul om du kunde visa lite från den resan på din blogg!
    Ha nu en skön kväll med mycket mys!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  4. Å, Anna! Jag vill ha en hel bok med dina bilder att bläddra i. Det är så mycket vackert omkring dig….får inte nog. Ljuvliga Skåne.

    Apropå Nobel och böcker: har inte lästa Patrick Modiano. Det är en ny bekantskap för mig med. Just nu har jag en underbar trädgårdsbok i famnen som jag fick av min mamma.

    Stor kram, trevlig helg!

    Lotta

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder! Vad vackert det är med de öppna fälten och vallmo som är så vackert. Det är min mammas favoritblomma och också en av mina favoriter. Patrick Modiano är en ny bekantskap för mig också. Hoppas du får en mysig vecka!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Hoppas du haft en underbar helg! Vädret har ju varit fantastiskt här i söder:)
    Patrick Modiano är inte känd för mig heller, får väl se om det blir av att läsa något. Måste säga att det är inte alla gånger jag går på nobelpristagarna;)
    Ha en fin söndagskväll!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  7. Hej Anna!!
    Håller med, hösten har varit fantastisk!! Idag har det dock känts mer som höst..., men det var nog bara en liten tillfällighet... Ha en härlig vecka!
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  8. Hej! Hoppas allt är bra med er...
    Kram

    SvaraRadera