Välkommen in för bok- eller restips!



torsdag 7 november 2013

Att drömma om ljusare tider

Med storebror på stranden för några år sedan

Sköna maj i vår by

Älskade tulpanerna Angelique i vårblom

Jordgubbar på gång!

Maj- äppelblomningens magiska tid

Oavsett månad lyser denna lille krabat upp min vardag! Vår alldeles egna lillebror!
Samtliga foton: Bokcaféet i byn
Hej vänner!
Skickar en torsdagshälsning till er alla!
Ser på bloggarna att det är fler än jag som inte riktigt rankar november som årets favoritmånad...!!
Detta mörker...., tänk jag blir lika förvånad varje år när man till synes plötsligt (ja tidsomställningen bidrar kraftigt) är inbäddad i ett kompakt mörker efter halv fem på eftermiddagarna.
Tur man kan tända en massa ljus, dricka baljor med tea och sluka böcker.
November brukar gå fort, för mig är den en transportsträcka i väntan på betydligt mysigare och stämningsfullare december månad. Vips är november förbi....!
Ni utlandssvenskar ångrar knappast era flyttar så här års!!
 
Förutom tea, ljus och bra böcker drömmer jag mig bort mkt så här års. Det är ren njutning att via foton se tillbaka på vår- och sommarmånaderna, det är nästan att jag känner dofterna från grillstunder i somras, det makalösa ljuset som trädgården vilar i tidiga försommarmorgnar, det rogivande ljudet från vågor som skvalpar nere på stranden en tidig julimorgon, barnlek ute utan att behöva klä på dem en massa. Ja listan kan bli hur lång som helst men ännu behöver jag inte plocka fram julifotona, de sparar jag tills vintern har oss i ett fast grepp.
En källa till glädje varje dag, oavsett årstid, är mina pojkar. Den minsta fyller snart 5 månader. Han jollrar för fullt om dagarna. Alldeles, alldeles underbart! Som det bästa av solsken!
 
Önskar er alla en fin fredag imorgon och en riktigt skön helg!
Kram Anna

3 kommentarer:

  1. I dag har jag planerat hur jag ska ha det i fönsterna till advent, mycket stjärnor och stakar ska det bli. Barnen ska få ett stjärndraperi i lekrummet, det fönstret är utåt vägen, det behövs lysas upp mycket här ute på landet så det blir säkert bra. Lite roliga planeringar så här i mörkret. Och julfest på skola och dagis har bokats in i kalendern den här veckan, tycker ärligt talat inte det är så roligt men barnen tycker ju det, så det är bara att hänga med.
    Önskar dig en härlig helg med dina goa pojkar, stora som små.
    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera
  2. Helt ljuvliga bilder Anna! Sådan varm och skön känsla och nu får ja också en längtan efter ljusare tider. För även jag tycker att november är lite tuff. Kämpar med mörkret och att dagarna är mycket kortare. November är månaden då jag lär mig att ta det lugnt, göra mindre och sova mer.Jag vill ju gärna köra på i samma tempo som under de ljusa sommarmånaderna men i november inser jag att det inte går. Och det är ganska skönt det med.Att tillåta sig ett lugnare liv.

    Ta hand om dig kära vän och ha en riktigt fin helg tillsammans med dina killar. Här ska det ångas tapeter i vardagsrummet imorgon. Hela familjen ska riva tapeter. :)

    Kram på dig♥

    SvaraRadera
  3. Underbara foton !!! Nää..november förstår jag inte vitsen med..aptråkig helt enkelt !!! Men att drömma sig bort lite är inte fel !!

    Kramen till dej

    SvaraRadera