Välkommen in för bok- eller restips!



lördag 28 september 2013

En dag i Köpenhamn

Solrosor till salu utanför Magasin du Nord

Favoritfasaden i Nyhavn



 
Danska blomster
Samtliga foton: Bokcaféet i byn


Hej vänner!
Eller "Go dej" som det danska ordet låter i mina öron.
I morse packade vi in familjen i bilen och for över bron till Danmark för en dag i mysiga Köpenhamn.
Första gången sedan lille O föddes!
 
Vi har spisat lunch högst upp på Magasin du Nord (tips till alla småbarnsföräldrar- gott om plats mellan borden och stora ytor, lekhörna, barnmeny och hiss ända upp- toppen tycker vi! Och sedan shopping bara en våning ner, bland annat en bra barnklädsavdelning där gula gummistövlar inhandlats idag....!)
 
Jag gick en sväng längst ner i deras mat- och vinavdelning också. Där hade jag kunnat spendera mkt tid! Så många härliga ostar, viner och annat smått och gått. Utanför varuhuset säljs det blommor. Idag fick inga följa med hem för jag har fortfarande rosor och dahlior på innergården men jag älskar att kika på blomsterstånden och kommersen. En härlig, festlig stämning där!
Så har vi förstås gått i leksaksbutik, ätit glass och flanerat längs med Nyhavn.
En toppen dag för hela familjen!
Så härligt med lite citypuls mellan varven!
 
Önskar er alla en fin söndag imorgon!
Kram Anna

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag och fantastiska bilder! Tack för att du tog oss med! Hösthälsningar från Bergen

    SvaraRadera
  2. En dag i Köpenhamn...så alldeles jättehärligt det kan vara!

    Denna vackra stad, så mycket fina minnen, så nära men ändå så annorlunda än Stockholm. Lycka att att ni kan åka över dagen. Viken fin dag ni fick Anna! Håller med om att citypuls känns bra. Idag har det blivit en shore line day här....very nice indeed! Bilder kommer.

    Ha en skön söndag finaste du!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Halloj! Ja men visst en lite trip över till Köpenhamn så där i förbifarten!! Ja tänk om man bodde så nära. Vilken härlig lyx du har alldeles inpå knuten. Att kunna bara kvista över till ett annat land så där, det gillar jag massor. Har varit där men det var superlänge sedan, någongång när jag var i tjugoårsåldern eller så. Vill tillbaka och se hur det är då alla jämt säger att det är så fantastiskt.
    Vackra bilder som alltid.
    Själv fick jag lite halv citypuls idag när jag for till stora shoppingcentret nära stora staden (Melbourne). Länge sedan jag gjorde en sådan tripp själv vilekt är skönt. Gillar att strosa runt i affärer utan att någon annan hänger runt mig. Hittade lite smått och gott.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Tack för vackra bilder för fina Köpenhamn. Luften ser hög och klar ut. Vi konstaterade just här idag att det är möjligtvis den där höga klara luften vi saknar här på Mallis. Den där krispiga med mycket syre. Var en sväng i Valdemossa idag och där var molnigt med lite regn. Då kunde vi känna lite högre luft och faktiskt en aning av höst. varm kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för era härliga kommentarer! Vilken lycka att ha fått hälsningar från såväl Bergen, Melbourne, Connecticut samt Mallorca! Som de värmer!
      Kram Anna

      Radera