Välkommen in för bok- eller restips!



onsdag 21 augusti 2013

Vardagsliv

Återblommande rosor på vår innergård
 
Favoritplatsen på innergården

Lilla skrivhörnan i köket

Dukat för tea och muffins i köket
Samtliga foton; Bokcaféet i byn

Hej vänner!
Hoppas ni har en bra vecka. Här har vardagslivet tagit vid med jobb för mannen, dagis för äldsta sonen några timmar och mammavardag för mig hemma med pojkarna. Det kändes bra konstigt igår när stora sonen inte var hemma utan på dagis. Hans glädje att efter 10 veckors ledighet få åka iväg till dagiskompisarna samt personalen var påtaglig.
Plötsligt hade jag nästan 5 timmar med lille O på egen hand!
Vi har börjat gå längre hundpromenader O och jag på morgnarna och idag sov han nöjd i trädgården på förmiddagen med jag varvade bokläsning med trädgårdspyssel. Vilken lyx!
Det var en stolt storebror som visade upp sin lillebror för alla kompisarna när jag kom och hämtade.
I söndags bakade jag och stora sonen muffins. Vi kokade tea till och bjöd in mannen och lillebror på kafferep. Mysigt!
Ja så ser vardagslunken ut hemma hos mig i södern!
Solen den bara fortsätter skina, vilken lyx, vilken sensommar!!
 
Må så gott allihopa!
Kram Anna
 
Ps. Stort tack för alla fin kommentarer ni tar er tid att lämna här! De glädjer mig mkt!

5 kommentarer:

  1. Jag tycker att er vardagslunk låter helt ljuvlig Anna och jag ler och minns tillbaka till den där härliga tiden med två små lintottar här hemma. Vilken skatt det var att få dela vardagen med de där små. Andas samma andetag och bara vara. Tillsammans.

    Och dina vackra bilder får mig att le de med. Le igenkännande och minnas en underbar dag tillsammans med dig och Elin i ert vackra hem. Samtal och skratt i soffan i ert kök. Ni har ett otroligt vackert och varmt hem Anna. Ett hem fyllt med så mycket kärlek.

    Ta hand om er och ha det gott i vardagslunken!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Tycker så mycket om att läsa det här! Det tar mig tillbaka till dagar med mina barn, just i den åldern. Jag fick R i maj, och minns känslan när sommaren började gå mot sitt slut och den vackra hösten tog vid. Och med en bebis som redan var fyra månader.

    Det låter underbart med tea och muffins. Kan känna doften nästan ;) Mera kafferep borde vi alla ha tycker jag.

    Varm kram, trevlig helg!


    Lotta

    SvaraRadera
  3. Alltså det ser ju sååå mysigt ut! Och du klart att du ska testa att torka äppelringar det är ju supergott :)

    Kram Madame Edith

    SvaraRadera
  4. Å så mysigt med kafferep, jag kan riktigt känna dofterna och smakerna ända hit! Er vardagslunk låter underbar tycker jag, du kan verkligen konsten att ta tillvara på sommaren, trädgården och hemmet tillsammans med familjen. Alltså ert hem... så himla vackert, hemtrevligt och mysigt på alla sätt!

    Kram!

    SvaraRadera