Välkommen in för bok- eller restips!



måndag 23 juli 2012

Semesterhälsning

Sommarfeeling i Östergötland

Utsikt att njuta av

Falurödfärg och udda placering av stol!!

Vackert slättlandskap

Stilfull födelsedagstårta skapad av min svägerska

Lilleman hälsar på hos hönsen på gården

Svärmors tjusiga sallad!

Sommarkänsla

Vilsam utsikt
Samtliga foton: Bokcaféet i byn

Hej vänner!
Hoppas ni haft en fin måndag!
Vi återvände till ett varmt, soligt Skåne ikväll efter härliga dagar
hos mannens familj i Östergötland.

I fredags inledde jag min semester med att hoppas på tåget norrut för att möte upp med sonen och maken för några mysiga dagar på landet.
Dagar kantade av kusinbus, svärmors alltid lika goda mat, svärfars väl utvalda viner,
lantliv med får, höns, hästar och kossor.
Kalas nere i huset vid sjön hos svägerskan med familj , bilutflykt i vackert landskap och bokläsarstunder med utsikt över ängar och vatten.
Lantliv när det är som bäst.

Sonen gick iväg med en korg på armen längs med grusvägen imorse och skulle "köpa falukorv av den bästa sort". Jag förstår honom, Bullerbyn känns inte långt bort här.

Allt för ikväll! Nu ska deckare läsas ut!

Må så gott!
Kram Anna

10 kommentarer:

  1. Hej Anna! Nu har jag kikat runt lite här och läst ikapp mig på det jag missat när jag varit ..."frånvarande" ;).
    Såg att du också varit på Gotland. Det var nästan min första gång, jag var 13 år och på cykelläger första gången så det räknas inte riktigt. Vi hade en toppenvecka och jag älskar den ön och åker hemskt gärna tillbaka någon annan gång. Som du säger en Medelhavsö fast i Sverige.
    Vi har haft rätt tur med vädret där vi varit och en del sol trots allt, kanske inte så höga temperaturer men helt ok. vi kom ju från vår vinter så allt var bättre än det.
    Dina härliga bilder av svenska sommaren fick mig nu ännu mer att känna hur "hemma" de är nu när jag befinner mig just "hemma" igen. Tyvärr har jag inte riktigt haft någon ro att sätta mig ner och ta fram någon bok ännu. Vad är det för deckare du läser, kan du rekommendera den? Ska ju iallafall köpa med mig några böcker när jag åker hem.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Anette!
    Så kul med en Sverigehälsning från dig! Det känns nästan att du inte är så långt bort!! Jag läser ännu en deckare av underbara dansken Jussi Adler Olsen. De rekommenderas alla varmt!
    Läste nyligen suveräna "Den döende detektiven" av Leif GW Persson.
    Fortsätt njuta av Sommarsverige!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Tack Anna det ska jag. Njuta alltså. ska in till stan i övermorgon, kanske kan jag hitta någon av dessa då.
    Go kväll ;)

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder av det lantliga Sverige! Fin bild på Lilleman och hönorna.. :)

    Ser att du läst "Den döende detektiven", jag har den på mitt bord i sovrummet men kommer inte till skott!!! Men nu ska jag ta tag i det!!

    Ha det gott i soliga Skåne!!

    Kraaam!

    SvaraRadera
  5. Jag älskar din sommarfeeling!!

    Lilleman är så söt!

    Härliga dagar ni haft med god mat, vacker natur, familjen och vara tillsammans. Du fångar allt så ljuvligt med din kamera. Det är en njutning att se dina bilder. alltid!

    Tack för dina värmande ord om solrosorna! Det var en sådan mäktig känsla...jag njöt av varje sekund.

    Har läst ut "Den döende..." för ett tag sedan. Tyckte mycket om den.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Tack för din kommentar hos mig :)
    Vilken härlig sommar du verkar ha och franska landsbyggden vore verkligen inte fel. Åh så härligt! Glad sommar!

    SvaraRadera
  7. Å så härligt det är att vara tillbaka i bloggland och få njuta av alla bilder och inspirerande ord. Jag har verkligen saknat din blogg under min semester, och nu var det som att öppna en stor godispåse att få läsa igenom allt jag missat. Vilken härlig sommar ni verkar ha med utflykter, trädgårdsnjutning och familjemys. Också lite resetips från experten däremellan, det gillas! :)

    Snart ska jag fortsätta min lilla bloggrunda, men först måste jag titta igenom alla dina vackra bilder igen.

    Varm sommarkram!
    Elin

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig blogg, jag hamnade på av en slump!

    Fortsätt njut av sommaren!

    SvaraRadera
  9. Hej Anna!
    Jag har saknat att titta in här! Vad härligt att din semester äntligen är här! Du inledde den storartat ser jag!!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  10. Åh jag känner mig mycket ödmjuk och hedrad att tårtan fick vara med på din fina blogg bland alla supervackra bilder!! Det var så kul att ha er här! Hoppas att ni har det lika varmt och skönt som vi har det idag. Ha det gott!! Kram Åsa

    SvaraRadera