Välkommen in för bok- eller restips!



onsdag 27 juni 2012

Rosor & jordgubbar hemma på Bokcaféet i byn

Ett hav av rosor på innergården

Rosa favoriter

Ny ros på innergården- vackra Iceberg

Lavendels i full blom på innergården just nu

Skörd från självplocken i söndags
Samtliga foton: Bokcaféet i byn

Hej vänner!
En liten hälsning från Bokcaféet i byn ikväll!
Det är en alldeles fantastisk sommarkväll ute. Vindstilla, solsken och varmt!
Jag har pysslat om mina rosor på innergården.
Inte minst sprutat rosorna med såpablandning mot de busiga bladlössen.

Jag älskar denna tid då samtliga av innergårdens rosenbuskar står i blom.
 De rosa som täcker badrumsfönstret är som ett helt hav.
Ljuvliga!

Apropå rosor har jag ikväll besökt en underbar plats-
Klosterträdgården i Ystad.
Vilket rospotpurri!
Mängder av vackra rosor i olika färger och former strax bakom klostret.
Jag hade ingen kamera med mig så det får bli en tur dit med kamerna pronto!

I söndags plockade vi jordgubbar på en närbelägen självplock. Den låg vackert inbäddad mella fälten strax ovanför havet.
Till helgen är det vi som åker dit igen!
Nu väntar en stunds fotboll med mannen och jordgubbs- och banan smoothies till.
Mums!

Önskar er en strålande fin torsdag imorgon!
Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Heej Anna!
    Låter som en alldeles förträfflig kväll. Här känns det bara kallt o grått. Undrar om sommaren har gått i ide? Fast vad gör väl det när jag ligger på knä varje dag och målar butiksgolv ;o) Ojoj...det känns i både knä och rygg! Skönt att det snart är 'semester', minitrip och bloggpaus!!
    Jag lovar att jag BARA ska ta hand om mig själv och familjen.

    Ljuvliga rosor du har där på innergården. Synd bara att du måste ta kampen med lössen. Men på de bara... ;)
    Har ätit en härlig salladstallrik ikväll av egenodlat och nu dricker jag thé och nybakade vetebullar. I bakgrunden går matchen :) Men än är inte kvällen över. Ska ta mig en tur i källaren och måla ett bord innan kudden kallar.

    Tack för din söta kommentar om trädgårdslandet! Ikväll fick jag singeln, så nu ska den också på plats. Himmel....projekten tar aldrig slut! Efterlyser fler timmar på dygnet....

    Önskar dig en härlig fortsättning på veckan. Jag gör ett sista inlägg på fredag, sen tar jag lite paus. Men du vet ju vart du kan nå mig :O)
    Hälsa familjen och stoooor kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Vilken skatt, vilken lycka! Ett hav av rosor...mmm, så härligt Anna. Tänk att ni har lavendel också.
    Jag som fått en akut längtan efter lavendel!
    Har fått tips på lavendelfält på Long Island, ska verkligen försöka ta mig dit senare i sommar.

    Vilken skön kväll ni har. Visst är det härligt att ta tillvara på dagens alla nyanser, speciellt den sköna sommarkvällen. Jag finner ofta ett speciellt lugn då.

    Min bok "Den döende detektiven" är nu slutläst. Jag måste alltid pausa lite efter varje bok, få tänka på den ett tag...innan jag kan ge mig in i något nytt. Man blir så nära karaktärerna och miljön.

    Stor kram till dig Anna!

    SvaraRadera