Välkommen in för bok- eller restips!



fredag 1 juni 2012

Lantligt boende strax utanför Paris

Vad sägs om en helg på charmiga Le Trente Trois, strax utanför Paris?

Mysigt rum att vila trötta fötter på. Det ingår en stor frukost!

Vacker trädgård på det mysiga bed&breakfast stället

Köksträdgården på Le Trente Trois, 10 min från Beauvais 

Hej vänner!
Hoppas ni haft en bra vecka och nu fått lägga upp fötterna i soffan.
Det ska jag snart göra här!
Men innan dess, det är fredag och här följer ett litet weekendtips.

Vad sägs om detta mysiga bed & breakfast en timme utanför Paris?
Se http://letrentetrois.fr/welcome.html

Beläget i en liten by endast 10 minuters bilväg från staden Beauvais, dit Ryanair flyger in på Paris och restauranger finns.
Nästa gång vi far till Paris planerar vi att bo på landsbygden strax utanför bland grönskande fält, mysiga byar och vackra trädgårdar att besöka men med Paris på en kort tågresas avstånd.
Att blanda citypuls med mysigt lantliv är min favorit!

Njut helgen!
Kram Anna

3 kommentarer:

  1. Ljuvligt! Skulle kunna åka direkt:) Och jag som längtar efter att få se Paris. Mina föräldrar har precis varit där, för första gången. De kör husbil och har varit borta en hel månad, gjorde litet stopp i Amsterdam och Celle på vägen hem. Låter så skönt, jag vill också ta en roadtrip och stanna till på så här vackra ställen som du tipsar om:)

    Och jag tycker det låter som fantastiska idéer om bokcafé och resor:) Heja dig! Här har du både en besökare och en resenär!

    Ha en jättefin helg du också!
    Kram Suz

    SvaraRadera
  2. Vilket drömboende, där skulle jag trivas! Det låter som en bra idé att bo lite utanför staden, man tar sig ju faktiskt lätt in med tåg. Något att tänka på även för oss vid framtida resor.

    Här har det varit ca fem grader och regn hela helgen, inget särskilt inspirerande väder. Men igår blev det en mysig familjelunch inne i stan, och barnen har haft kompisar som sovit över i natt. Nu kaffe och nyhetsmorgon i soffan för mig, en perfekt start på dagen tycker jag!

    Ha en fin vecka Anna!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. Dit kan jag också tänka mig att åka. Där skulle jag må som en prinsessa! Ser fantastiskt ut. HUR hittar man såna ställen Anna?

    Jag vill ha värme och sol. Det börjar bli trist som tusan detta vädret. Jag fryser inomhus också. Det är sockar på!

    Kram Anna

    SvaraRadera