Välkommen in för bok- eller restips!



söndag 8 april 2012

Att fira påsk i Skåne

Påskdekorerat i växthuset

Mannens födelsedagstårta intogs i växthuset


Påskmiddag hemma hos mina föräldrar

Påskfint hemma hos föräldrarna

Vacker tulpan från Ordonnance, Ystad, i påskens färg
Samtliga foton: Bokcaféet i byn

Hej vänner!
Hoppas ni har en fin påskhelg!
Här njuter vi av ledig tid tillsammans och bättre väder än väntat.

I fredags invigde vi växthuset (på nytt!) tillsammans med några grannar samt firade mannen som fyllde år med tårta. Festligt!
Efter en solig förmiddag strilade regnet mot växthustaket på eftermiddagen. Vi tände ljusen i ljuskronan och satt på varma fårskinn På kvällen tände vi brasan inne i köket.
Mysigt!

Igår bar det av ut på Österlen. Vi mötte vittäckta bilar och anlände till föräldrarnas by som också fått sin beskärda del snö.
Inne var det varmt och ombonat och vi möttes av ett vackert dukat bord och god mat.
Härligt!

Imorse sken solen och vinden hade lugnat sig. På förmiddagen beskar jag alla rosorna på innergården. Jag kunde inte låta bli att se det roshav som väntar till sommaren framför mig.
Längtar!

På eftermiddagen har vi haft goda grannar på middag. Efter fördrink i växthuset följde kyckling, sparrisrisotto och sallad som serverades tillsammans med ett gott, rött mallorqinskt vin.

En mysig dag och en skön påsk helt enkelt!
En dag kvar på ledigheten....
Vad hittar ni på imorgon?

Må så gott!
Kram Anna  

3 kommentarer:

  1. Att fira påsk i Skåne verkar vara helt fantastiskt! Grattis till mannen din också! Jag blir ju fasligt sugen på ett växthus när jag läser dina inlägg! Vilken god mat ni bjöd på också. Annandag påsk firades här med presentation och skola i SF för mig och jobb för maken :-) Påskigt värre. Hoppas du har en skön start på veckan nu! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Christina!
    Påsk och ledighet med familjen är bäst!! Idag regnade det cats & dogs här så det var lätt att komma i jobbform igen!
    Kanske ni ska satsa på växthus den dagen ni flyttar till hus?!
    Det är mysigare än vad jag trodde att sitta i. Perfekt med den skånska blåsten!
    Önskar dig en fin tisdag hos er!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Det är kanske som en liten dröm. Påsk i Skåne. På Österlen. Fantastiskt. Rakt av.

    SvaraRadera