Välkommen in för bok- eller restips!



torsdag 16 februari 2012

Fjällkänsla på hemmaplan

Vinter i trädgården även i södern

Ringlande bäck, vårt växthus i bakgrunden

På äventyr i allmänningen i strålande solsken

Lilleman träffar grannens katt
Vy från min bilväg till jobbet i onsdags morse
Samtliga foton: Bokcaféet i byn

Hej vänner!
Hur har ni det i februarikylan? En del av er bor på varmare platser och slipper eller missar snön och kylan.

Vi har haft en alldeles strålande förmiddag här nere. Solen sken, det blåste knappt, solen värmde och reflekterades i snön. Riktig fjällkänsla infann sig!

Fönstrena in mot innergården har tvättats (de avslöjade sig som väldigt smutsiga imorse när solen sken in!!), fågelmat hängts upp i äppelträdet och så en mysig "walkabout" i alllmänningen bort till lilla vattenfallet.

Den sista bilden visar hur vackert det var längs väg 9 mellan Ystad och Trelleborg när jag körde till jobbet tidigt i onsdags morse. Min lilla kamera var med och det knarrade vinterlikt när jag klev ut i snön för att fota det stämningsfulla ljuset över havet.

Önskar er alla en riktigt skön helg!
Kram Anna


5 kommentarer:

  1. Vilka ljuvliga bilder. Det där växthuset går inte av för hackor..och den lille, såå sött!!

    Jag är helt inställd på snö denna veckan men snart vill jag ha droppande stuprännor och sol!!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ljuvlig bilder, tycker jag med! Det liknar Connecticut. Jag blir country road trip sugen :)

    Njut av vintern....jag saknar den.
    Oj, nu ringer det. Skriver mer sen.

    Kramar!!

    SvaraRadera
  3. God morgon Anna!

    Vilka härliga vinterbilder! Jag gillar sådana dagar då solen skiner och man får lite hopp om vår. Jag konstaterade härom dagen att det faktiskt är ljust både när jag åker till och från jobbet, och det känns ju helt underbart.

    Idag är jag ledig inför helgjobb, och nu påminde du mig om att fönstren verkligen borde tvättas... Får se om jag tar itu med det eller skjuter upp problemet ett tag till!

    Önskar dig och familjen en fin helg!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  4. Godmorgon Anna!
    Fredag igen och veckorna tycks springa iväg. Men skönt är det när man helst bara vill vara utan januari o februari, årets tråkigaste månader!!
    Fast som du säger, när solen skiner från en ljusblå himmel och man faktsikt känner värmen från den, så är det ljuvligt :o) Finfina bilder från ditt vackra ställe.

    Önskar dig en underbar helg! Hoppas lillen är frisk nu. Jag övertog A:s bacillusker, så nu är det jag som snörvlar....prosit ;o)
    Varm kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  5. Hej tjejer!
    Tack för era fina kommentarer!
    Solsken och snö är en underbar kombination men ännu härligare just nu är väl vårtecken, eller vad säger ni?
    Önskar er alla fyra en underbar helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera