Välkommen in för bok- eller restips!



fredag 16 december 2011

Franskt lantliv för en vecka

Hus i Provence

En vecka i Normandie i detta hus?

Drömmen om franskt lantliv

Smakfullt sovrum i huset på landet
Samtliga foton från websidan: http://www.gites-de-france.com/
 
 
Hej vänner!

Här kommer en liten hälsning mitt i julstök och fredagsmys!
Hur har ni det? Hoppas ni hinner njuta av tända ljus samt koppla av mellan julsysslorna.
Jag är för närvarande helt ur bokläsandet. Längtar, längtar efter lite julledighet och förhoppningsvis den bokläsartillvaro som brukar infinna sig. Härnäst väntar Linda Olssons senaste. Jag har verklligen uppskattat hennes tidigare böcker så jag ser fram emot ännu en läsupplevelse!

Men mitt i december mörkret fortsätter jag också att drömma om främmande resmål. Ikväll har jag  i tankarna förflyttat mig till Frankrike. Vackra vyer, doftande lavendelfält, goda viner, roadtrips på landsbygden, pan riche och oliver.
Kan det vara något?!
Har ikväll surfat bland ett och annat guldkorn till hus som finns att hyra för en helg eller en vecka.
Se här
Några smakprov ser ni ovan.

Nu tar jag jullov från bloggen för en tid!
Önskar er alla en alldeles underbar jul!!!

Kram Anna

6 kommentarer:

  1. Frankrike..ja, det är inte helt fel det heller. Härliga vingårdar i en fin miljö! Jag har varit där några gånger. Bl a tågluffat i ungdomen. Jag kan nästan skratta åt det idag men vilka minnen. De vill jag inte vara utan!
    Vi var på Disney för några år sen och det var en upplevelse.

    Vi bodde i en liten by med en underbar liten kyrka och ett ljuvlig bageri.


    Det är så härligt att få följa med dig på olika resor här på bloggen!

    Är nyfiken vart det bär hän nästa resa!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Rara Anna!! Vilka känslor jag fick igång nu...jag älskar ju Frankrike. Det var alldeles för länge sedan vi var där och njöt av allt. Så ja, det vore verkligen något ;)

    Äter just nu clementiner, dricker kaffe, lyssnar på skön julmusik och väntar på att det för oss att gå ombord på planet till Stockholm! Lite julstämning så här på flygplatsen :)

    Vill önska dig och familjen en skön och avkopplande jul. Tack för alla dina värmande och alltid så fina hälsningar! Jag ser fram emot när du är tillbaka från jullovet :)

    Kram och God Jul!

    SvaraRadera
  3. Hej igen!!
    Ja här råder det julstämning, idag är det pojkarnas tur på en liten shoppingrunda i Alta, de glädjer sig massa c",)
    Den sajten ska lagras, jag har en dröm om o hyra ett hus i Frankrike! Superbra surfa-på-nätet tips!
    Linda Olsson, har läst 2 av henne, så denna ska kollas in, tro om den finns här i Norge än?!
    Ha en superfin julledighet, kos dæ med familj o god mat/dryck!

    Vi bloggas efter ledigheten, klem Anna

    SvaraRadera
  4. Det gör du rätt i! Tar lite jullov från bloggen menar jag. Man hinner liksom inte med sånt i jultider har jag kommit underfund med. =o)
    Jag tar oxå julferie i sådär 3-4 veckor, och återkommer starkare nästa år. =o)
    Så jag passar på att önska dig och de dina en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!!

    SvaraRadera
  5. Hej Anna!

    Frankrike låter toppen, perfekt ställe att drömma om en snöig fjärde advent som denna.

    Förstår att du längtar tillbaka till bokläsandet, det är ju magiskt att få krypa in i bokvärlden och bli helt uppslukad av de miljöer man läser om. Jag har läst rätt mycket sista veckorna, det känns riktigt bra och jag hoppas att det håller i sig. Jag är inne i ett riktigt deckarflow just nu känns det som, det är ju faktiskt min favoritgenre.

    Efter en härlig sovmorgon är det nu dags att ta itu med denna vackra fjärde advent. Klara har friidrottstävlingar som avslutning på terminen, och Emil har hockeymatch. Spännande värre!

    Det låter klokt att ta lite jullov från bloggen, men jag kommer så klart att sakna dig här. Välkommen tillbaka när du känner dig redo igen, och njut nu av familjen, maten och allt MYS i juletid!

    Varm kram Elin

    SvaraRadera
  6. Kära Anna!
    Önskar dig och familjen en alldeles underbar jul med massor av mys :o) Så skönt att du ska vara ledig nu. Själv kör jag på till torsdagkväll kl 20, har 4 dagars ledighet och så är man på jobb igen. Jag tror att det är första gången någonsin som jag jobbar mellan jul o nyår :o( Usch, varför tog jag på mig så många dagar?? ;o)
    Egentligen har jag bara lust att sätta mig på första bästa plan till La France, gärna i ett av de där husen du visar :o) Jag säger det igen.....'när jag blir gammal' :o)
    Jag tar också en bloggpaus nu från lillejulafton och fram i januari någongång. Känner att det är dags att pausa och tänka på annat!
    Ha det så gott vännen, så ses vi igen nästa år :o)
    Stor varm kram
    Ulrika

    SvaraRadera