Välkommen in för bok- eller restips!



torsdag 9 juni 2011

Piondofter och sommardrömmar

Foto från Pottery Barn
Hej! En liten kvällshälsning från mig! Just nu njuter jag av pioner som sprider sin ljuvliga doft överallt i vårt hus. De blommar så underbart men så kort så jag har fyllt hela huset med trädgårdens skönhet just nu. Jag är helt uppfylld av dem! I köksträdgården växer det just nu för fullt. Det bokstavligen knakar i pallkragarna!! Igår skördade vi den första omgången ruccola. Mums! Ikväll blev det en god pesto till middag gjord på egen basilika, olivolja, pinjenötter, vitlök och salt och lite peppar. Riktigt gott blev det. Sommar och strandliv närmar sig. Ett solparasoll är inhandlat så jag och lille sonen planerar för ett antal strandsessioner i sommar. Tjohoo!! Jag skulle gärna sitta under parasollet på bilden. Ger riktig sommarkänsla! Har ni börjat drömma/planera för kommande semestrar? Trevlig helg! önskar Anna

4 kommentarer:

  1. Vilken hääärlig bild, är säker på att du o sonen får många fina dagar under erat parasoll!
    Semestern började ta form där den senast tog slut...(för 1 år sen alltså)
    Så mkt jag/vi vill hinna med på 3-4 veckor när vi är "hemma".
    Vänner, familj, se o göra saker, SLAPPA av inte minst!

    Ha en fin fredag, Klem Anna

    SvaraRadera
  2. SÅ underbart det låter!
    Och egen ruccola!! Det kan ni ju oxå ha i er pesto. Blir mums det. =o)

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Härligt att det växer så mycket i er trädgård! Här är det mest bara gräs och ogräs som växer (förutom rabarber och syrener), eftersom vi har lagt igen så många rabatter och gjort om en hel del i vår trädgård. Men så småningom ska vi väl börja utforma allt som vi vill ha det, kanske nästa år.
    Jag har ingen riktig semester denna sommar, men eftersom jag jobbar deltid blir jag ledig en hel del ändå. Och igår bokade vi faktiskt en långweekend i England. En nöjesfältsresa blir det, ska bli spännande! På tre hela dagar ska vi hinna med två nöjesfält samt träffa goda vänner, det blir ingen vila direkt. Men roligt ska det bli!
    Dags att försöka sova nu, om det nu går eftersom grannarna har studentfest och sonen med kompis spelar TV-spel precis utanför vårt sovrum... :)
    Ha en fin helg så hörs vi snart igen!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  4. Hej tjejer!
    Tack för era fina hälsningar!
    Härligt Anna att drömma om kommande semesterveckor! Tine, tackar för tipset att göra pesto på ruccola. Det ska jag prova!
    Elin, så spännande med en liten Englandstur! Var på ett häftigt nöjesfält som barn under en Englandsresa. Jag tror det hette Alton Towers, men det finns nog en massa nöjesparker där. Jag misstänker att dina barn är ganska nöjda med semestervalet:-)
    Sovdags här nu.
    Kram Anna

    SvaraRadera