Välkommen in för bok- eller restips!



fredag 24 december 2010

God Jul från Bokcaféet i byn

Jul hemma på Bokcaféet i byn
Julaftonsmorgon i köket
God Jul
önskar jag alla kära bloggläsare!
Hoppas ni får en riktigt vintrig, stämningsfull julafton!
Vi är insnöade här idag men njuter av lugn, god mat och att få uppleva julen genom vår 1-årings tindrande ögon! Jag hade visst glömt hur spännande det är med den vackra julgransbelysningen!!
Så här såg vår innergård ut vid 7-tiden imorse. Vackert! Men jag undrar hur våra älskade rosenbuskar har det under den tunga, tunga snön som lagt sig över! Det får våren utvisa! Nu njuter vi av att tillfälligt bo i en "alpby"!!
Nu dags för Kalle och hans vänner!
Hälsar
Anna

3 kommentarer:

  1. Underbara bilder från ett overkligt Skåne! SÅ mycket snö... Tack för din hälsning hos mig och god fortsättning på helgen! Det låter fint med din lille som storögt följer allt med spänning!

    P.s igår sa min sambo till familjen att vår nästa resa går till Sydafrika!!! Det lönade sig att läsa din blogg högt och visa alla fina bilder... TACK för det, gumman!

    SvaraRadera
  2. Å så vackert, jag tror jag flyttar in! :) Ni har ett helt underbart hus, förstår att ni trivs bra i vackra Skåne.
    En kort hälsning från NZ, jag sitter just och dricker mitt morgonkaffe och försöker vakna till ordentligt. Vi har det alldeles underbart här trots att vädret inte alltid är det bästa. Men vi är HEMMA och vi får umgås med våra underbara vänner, det är huvudsaken!
    Önskar er ett gott nytt år!
    Kramar Elin

    SvaraRadera
  3. Hej Elin!
    Såg först inte detta inlägg! Så kul med en hälsning från dig och NZ! Tomt utan dig i bloggvärlden men så härligt att ni har det så bra! Önskar dig och familjen ett gott nytt år! Ni får väl fira det sådär en 12 timmar före oss?!
    Imorgon väntar fika på mysiga Olov Viktors café i Glemmingebro. Ha en bra dag, här är det snart sovdags!
    Kram Anna

    SvaraRadera